به گزارش ایرنا، حاکم الزاملی در گفت وگو با یک پایگاه خبری عراقی موسوم به &#۳۹;اسکوپ ۲۴)، نیروهای پیشمرگه عراقی را به تنش و بسیج بزرگ نیرو در کرکوک متهم کرد و گفت، نیروهای پیشمرگه درصدد استفاده از پ ک ک در رویارویی با نیروهای فدرال در کرکوک هستند.

وی بر اساس گزارش هایی که در اختیار دارد ، افزود: پیشمرگه در حال بسیج نظامی است و قصد بکارگیری نیروی نظامی با استفاده از ۲۲ دستگاه تانک تی ۵۲ در یکی از محورهای کرکوک در برابر نیروهای عراقی هستند.

الزاملی گفت نیروهای پیشمرگه همچنین از حمایت عناصر پ ک ک در برابر نیروهای مسلح عراق که قصد دارند به مرزهای قبل از ۲۰۱۴ بازگردند، برخوردارند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در عین حال به پ ک ک هشدار داد که در صورت حمایت از یک طرف خاص و یا شرکت در هر عملیاتی علیه نیروهای عراقی، تنها و بزرگترین بازنده خواهد بود.

برخی منابع روز یکشنبه به ایرنا گفتند که پ ک ک حدود ۴ هزار تن از نیروهای خود را وارد کرکوک کرده است که بخشی از آنان در ارتفاعات مشرف بر منطقه استقرار یافته اند.

در همین حال ، برخی رسانه های عراقی نیز اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه به حضور نیروهای پ ک ک در کرکوک اعتراف کرده اند، اما آنها را هوادار توصیف می کنند.

الفرات نیوز نیز ویدئوها و تصاویری از حضور نیروهای پیشمرگه در کرکوک را در روز یکشنبه منتشر و پخش کرد.

برخی رسانه های عراقی نیز به اظهارات اخیر اردوغان رئیس جمهور ترکیه اشاره کردند که گفته در صورت حضور پ ک ک در کرکوک مداخله نظامی این کشور در شمال عراق حتمی است.

در همین حال آخرین گزارش ها در بامداد امروز دوشنبه حاکی است که نیروهای مشترک عراقی، ساعاتی پیش از برخی محورها وارد شهر کرکوک شده اند.

عراقی ها قصد دارند که کنترل بر فرودگاه ها، چاه های نفتی و گذرگاه های مرزی در شمال عراق را که از سال ۲۰۱۴و به دنبال هرج و مرج ناشی از یورش داعش تروریستی به دست نیروهای پیشمرگه افتاده بود، به دست بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.