به گزارش نامه نیوز، «علی صوفی» دبیر کل حزب پیش‌روی اصلاحات درباره صلاحیت احمدی نژاد برای ریاست جمهوری گفت: آقای احمدی‌نژاد برخلاف ادعای پاک‌دستی که داشته، اتهامات مالی از طرف دیوان محاسبات و از طرف دادستانی علیه او مطرح شده است به‌نحوی که پرونده ایشان، قابل انکار نیست. 

این فعال اصلاح‌طلب، دوقطبی‌سازی انتخابات را ناشدنی خواند و گفت: دوگانه‌سازی انکار حضور اصلاح‌طلبانی است که از سال ۱۳۹۲ تا کنون پیروز صحنه انتخابات بوده‌اند؛ امکان پذیر نیست. بنابراین آن‌چه که آقای جوانفکر مطرح کرده‌اند و آقای احمدی‌نژاد و آقای لاریجانی را رقبای اصلی دانسته اند و بیان این موضوع که حضور آقای احمدی‌نژاد حتماً به پیروزی منجر می شود؛ اصلاً واقعیت ندارد و یک توهم است. آن‌چه که واقعیت دارد، نقش اصلی را اصلاح‌طلبان بازی می‌کنند.

صوفی در خصوص وضعیت تأیید یا رد صلاحیت احمدی‌نژاد برای انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: ایشان در سال ۱۳۹۶، به توصیه رهبری عمل نکردند و یک سابقه رد صلاحیت در پرونده خودشان دارند و دلیلی هم وجود ندارد که بگوییم این رد صلاحیت، امری مقطعی بوده و به مرور زمان برطرف خواهد شد. این مشکل قطعاً به آینده تسری پیدا خواهد کرد و دلیلی هم ندارد مشکلی که هست را برای سال ۱۴۰۰ نادیده بگیریم. علاوه بر این سابقه، پرونده‌هایی که از ایشان در قوه قضائیه مطرح است، اگر منجر به صدور حکم شود، کاندیداتوری ایشان به خودی خود منتفی خواهد شد. این مسائل بیش‌تر ناشی از توهماتی است که این دوستان دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.