به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سخنان رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تغییرات احتمالی یا توافقی دیگر درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: مسکو از واشنگتن می خواهد چیزی را که به اندازه کافی کارساز است، دستکاری نکند.

ریابکوف گفت: چیزی که آمریکایی‌ها هنگام رویارویی با چنین وضعیت‌هایی به همکاران ما در خارج از کشور می‌گویند این است؛ چیزی را که نشکسته است، لازم نیست تعمیر کنید! این همان چیزی است که من هم می‌خواهم به آمریکا بگویم.

وی با اشاره به نشانه هایی از واشنگتن مبنی بر اینکه علاقه دارد به اصطلاح پیشرفت‌هایی در توافق کنونی ایجاد کند یا مکمل‌هایی برای آن قرار دهند، گفت: به نظر می‌رسد که آنها مسیر غلطی را دنبال می‌کنند، چراکه سند کنونی توافق، به اندازه کافی جواب داده است.

این دیپلمات روس خاطر نشان کرد: ایران به طور کامل به مفاد این توافق پایبند بوده است اما درباره آمریکا نمی‌توانیم چنین چیزی بگوییم. آنچه می‌توانیم برای بهتر شدن شرایط این توافق بگوییم، اجرای کامل توافق کنونی از طرف آمریکایی‌ها است.

ریابکوف در ادامه گفت: روسیه از آمریکا می‌خواهد به جای تلاش برای اصلاح برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)  توافق‌های کنونی درباره برنامه هسته‌ای ایران را اجرا کند.

وی افزود: روسیه قصد دارد در تماس‌های آتی خود با ایران بر اهمیت دست نخورده ماندن توافق هسته‌ای تاکید کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: به طور طبیعی ما در تماس با همکاران ایرانی خود بر اهمیت حفظ و اجرای کامل برجام تاکید خواهیم کرد.‌ من نمی‌توانم در حال حاضر اسامی یا تاریخ‌ها را بگویم اما ما در آینده نزدیک این موارد را مطرح خواهیم کرد؛ در واقع اکنون آنها(ایرانی‌ها) توپ را به زمین آمریکا انداخته‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز یک‌شنبه گفت: ما خواهان حفظ توافق هسته‌ای به شکل کنونی و در عین حال رفع نواقص و نقاط ضعف آن هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.