به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی نجفی در ابتدای این نشست خبری متن کوتاهی را به عنوان مقدمه نشست خود خواند و کیفیت محیط زیست شهری، منابع مالی پایدار شهر را در دوره شهردار قبلی زیر سئوال برد و پس از آن به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برنامه شهرداری برای ترافیک تهران و رفع مشکل خودرو محور بودن شهر تهران گفت: ترافیک یکی از اصلی ترین مشکلات تهران است و از سوی مردم عموما به عنوان مشکل اول یا دوم پایتخت از آن یاد می‌شود.

شهردار تهران توسعه شبکه حمل و نقل عمومی را یکی از راهکارهای حل مشکل ترافیک عنوان کرد و افزود: همچنین کاستن از سفرهای کاری از طریق هوشمندسازی سیستم‌های شهرداری و دولت، راهکار بعدی برای حل این مشکل است.

او همچنین گرانتر کردن استفاده از خودروهای شخصی را راه حل دیگر رفع ترافیک در پایتخت دانست و گفت: در ساعات پیک ترافیک، بزرگراه‌ها شلوغتر از معابر معمولی است. امیدواریم شورای شهر و مجلس از این طرح حمایت کند تا کسی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کند، باید هزینه بیشتری بپردازد.

نجفی از بررسی تغییرات در میادین و محله‌های تهران با پلیس راهور خبر داد و گفت: نگاه علمی به معابر و اصلاحات هندسی و تغییرات در میادین و محله‌های پرترافیک، ترافیک را کاهش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.