به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص شرایط موجود اقتصاد ایران، گفت: اقتصاد کشور روند خوبی را آغاز کرده و باید این روند استمرار پیدا کند و لازم است که سازمان برنامه و بودجه کشور با حساسیت هرچه بیشتر این موضوع را دنبال کند تا بخش هایی که روند مثبت داشته اند با سرعت بیشتر به مسیر خود ادامه دهند و ضعف های موجود در برخی رشته های صنعتی نیز اصلاح شود.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: باید ارزیابی دقیقی صورت گیرد و بررسی شود که با اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی تا چه میزان اقتصاد کشور مقاوم شده است. 

وی افزود: پس از سخنرانی اخیر ترامپ درباره ایران و برجام، دشمنان ملت ایران تصور می‌کردند که سخنان رئیس جمهور آمریکا تاثیرات اجرایی و روانی مختلفی بر شاخص‌های اقتصاد ایران داشته باشد اما در عمل مشاهده کردیم که مردم ایران هیچ اعتنایی به این سخنان نکردند.

جهانگیری در این باره بیان داشت: در دنیا نیز روند همکاری‌ها و تجارت خارجی کشور تحت تاثیر قرار نگرفت که این دستاوردها تا حد زیادی مرهون اتکا به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و از طرف دیگر نشان می دهد که مردم ایران به توانمندی داخلی و آینده کشور امیدوار هستند.

وی ادامه داد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی وجود دارد و باید با تمرکز بیشتر و تلاش مضاعف این مسیر را ادامه دهیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اقدامات انجام شده در خصوص اجرای برنامه اشتغال فراگیر و از آن جمله طرح تثبیت شغل، بر لزوم صیانت از مشاغل موجود تاکید کرد و افزود: موضوع ریزش شغل از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در کنار توجه به ایجاد فرصت های شغلی جدید، برنامه ریزی دقیقی برای تثبیت شغل و صیانت از اشتغال موجود کشور داشته باشیم.

وی با یادآوری اقدامات سال گذشته وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در جهت اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که با مشکل مواجه شده بودند و نیز واحدهای تولیدی نیمه کاره با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، تصریح کرد: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور این برنامه را همچنان ادامه دهند چراکه نقش تعیین کننده ای در تثبیت شغل و ایجاد فرصت های شغلی جدید دارد.

معاون اول رییس جمهور طرح روستا تعاون و اختصاص منابع مالی برای اعطای وام روستایی در جهت اشتغالزایی را طرحی مثبت ارزیابی کرد و از رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خواست که این موضوع را با جدیت دنبال و برای تحقق و اجرای این طرح برنامه ریزی کنند.

جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص نرخ بیکاری دختران تحصیلکرده و نیاز به اشتغال زنان سرپرست خانوار، بر ضرورت تشکیل جلسه‌ای برای بررسی این موضوع و تدوین راهکارهایی برای ساماندهی اشتغال زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

در این جلسه که وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، رییس کل بانک مرکزی و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، نماینده دفتر امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارشی از شرایط موجود اقتصاد و آخرین وضعیت شاخص های کلان اقتصاد کشور ارائه کرد و به تشریح روند تغییرات فصلی این شاخص ها و مقایسه آن با سال های گذشته پرداخت.

در این نشست همچنین نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای برنامه اشتغال فراگیر و الزامات اجرای این برنامه ارائه کرد و گفت: وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی برنامه های مختلفی را در قالب طرح اشتغال فراگیر در دستور کار دارد که طرح تثبیت شغل و تعیین شناسنامه شغلی برای هر فرد ایرانی از جمله این برنامه ها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.