به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مسائل کردستان عراق می تواند بر مراسم اربعین تاثیر گذار باشد افزود: امیدواریم مسائلی که در اقلیم در حال رخ دادن است، به زودی حل و فصل شود و باب گفتگو بین اقلیم و دولت مرکزی باز شود اما باتوجه به منطقه جغرافی مراسم اربعین، مسائل اقلیم تاثیری بر راهپیمایی اربعین ندارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در باره تهدید داعش در روند برگزاری مراسم اربعین اظهار داشت: داعش اخیرا شکست های متعددی در منطقه خورده است به همین دلیل احتمال می دهیم دست به اقدامات تروریستی بزند به همین منظور در جلساتی که با مقامات عراقی داشتیم، تاکید کردیم که تهدید داعش مورد توجه باشد زیرا ممکن است عناصر آنان بخواهند اقداماتی انجام دهند. سال گذشته یک اقدام تروریستی پس از مراسم اربعین انجام شد، بنابراین تاکید داشتیم امنیت زائرین قبل و بعد مراسم مورد توجه مسئولین عراق باشد.

ذوالفقاری درباره وضعیت مرزهای کشور با اقلیم کردستان در پی ناآرامی های این منطقه گفت: رسما چیزی به نام بسته شدن مرزها نداشته ایم و چون شرایط اقلیم کردستان تا حدودی نا پایدار بود، کالاهایی که رانندگان می خواستند به داخل عراق وارد کنند در بازارچه های مرزی تبادل می شد اما چون از روز گذشته مشکلاتی به وجود آمده است،  احتیاطا توقفی داریم و منتظریم شرایط بهتر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.