به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با جمعی از مسئولان دانشگاه پیام نور کشور در مشهد افزود: از روز نخست تاسیس، دانشگاه در کشور به عنوان رقیب دین و خدا مطرح شد.

وی ادامه داد: سکولارسازی علم تنها مربوط به دوران رضاخان نیست بلکه از تاسیس دارالفنون در زمان ناصرالدین شاه سکولارسازی علم را شروع کردند و آخونزاده کافر و میرزا ملکم خان مسیحی را به مدیریت آن گماشتند تا آموزه های دینی در آنجا نفوذ نکند.

امام جمعه مشهد گفت: هدف آنها این بود که فارغ التحصیلان دارالفنون به عنوان دانشجوی فناوری محض پرورش یابند و از آنجا سکولارسازی علم در کشور آغاز شد.

وی افزود: مفاخر علمی ایران همانند ابن سینا، ابوریحان، خواجه نصیر، فارابی و شیخ بهایی مجهز به علوم دینی هم بودند. این دانشمندان علاوه بر اینکه نخبه علمی دوران خود بودند جزو نخبگان فرهنگی و دینی نیز به شمار می آمدند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: بعد از انقلاب با دگرگونی که در ساختار دانشگاه بوجود آمد دانشگاه سکولار را به صورت یک دانشگاه دینی و معبد در کشور و دنیا قرار داد.

وی قرآن و توسعه فعالیتهای فرهنگی قرآنی را در دانشگاه را یک سمبل توصیف و بیان کرد: مسأله مفاهیم، تفسیر و فهم قرآن و قرار دادن این امور در کنار هنر و علم بزرگترین خدمت به قرآن است. دین زدایی از محیط دانشگاه نقطه تمرکز و هدف دشمنان است و در این راه افراد را با عناوین مختلف تجهیز و با مظاهر دین در عرصه سیاست نیز برخورد می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر سفره دین از زیر پای نخبگان جمع شود و این گروه لائیک شوند این امر به جامعه توسعه می یابد. با لائیک شدن نخبگان وابستگی مردمی به نظام از بین می رود و در نتیجه سرکوب و براندازی آن ساده و دشمن بر مردم مسلط می شود و آنها را به بردگی استکبار می کشاند.

وی افزود: فعالیتهای فرهنگی و قرآنی باید اهرمی در حرکت و تربیت دینی و دفاع از دین باشد و در کنار اینها نباید سر نخبگان فرهنگی و مذهبی دانشگاهها و یا هیاتهای مذهبی به برپایی خاص مراسم و شعاری سرگرم شود زیرا با انجام این مراسم کارهای دینی به پایان نمی رسد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: هم اکنون جریانهای فعال سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در دانشگاههای استان 15 درصد هستند و 85 درصد دیگر اساتید و دانشجویان نسبت به امور اجتماعی سیاسی بی تفاوتند که این خطرناک است. توسعه فرهنگ انقلاب و انقلابی بودن باید در کنار فعالیتهای قرآنی توسعه یابد.

* فعالیت فرهنگی مهمترین اصل در دانشگاه پیام نور است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور هم در این نشست گفت: حضور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رشته های الهیات و معارف اسلامی فرصت مناسبی برای ارتقای فعالیتهای فرهنگی دینی در دانشگاه است. فعالیت فرهنگی مهمترین اصل در دانشگاه پیام نور به حساب می آید.

کریم نجفی افزود: برای توسعه فعالیتهای قرآنی تفاهمنامه هایی با سازمان اوقاف و امور خیریه، دارالقرآن کریم و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: بیست و یکمین جشنواره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نورکشور به میزبانی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار می شود. این مسابقات یکی از شاخصهای فعالیت فرهنگی و قرآنی این دانشگاه می باشد که در طول 21 سال به صورت متوالی برگزار شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.