به گزارش ایلنا، هوشیار واقفی مدیر کل دفتر کنترل کیفیت آب شرکت آب و فاضلاب کشور در نشست حاشیه‌ای سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب اظهار داشت: سعی ما بر این است که آب به صورت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد آب تهران از منابع سطحی استفاده می‌شود افزود: بعد از ورود سد ماملو به مدار و اصلاحاتی که انجام شد کیفیت آب تهران در اکثر نقاط یکسان است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های تصفیه آب خانگی برای تهران محلی از اعراب نیست خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها املاحی را که برای بدن ضروری هستند از آب حذف می‌کنند و وقتی تصفیه می‌شود مانند آب مقطر شده و تعادل یون‌ها را در بدن به هم می‌ریزند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های تصفیه آب استاندارد نیستند خاطرنشان کرد: بعضی از این دستگاه‌ها استاندارد نبوده و خواص آب را تغییر می‌دهند و باعث می‌شوند که آب قلیایی شده و آلودگی میکروبی ایجاد شود.

واقفی یادآور شد: اگر دستگاه‌های تصفیه آب استاندارد باشند فقط در مناطقی که آب شور و سخت باشند قابل استفاده بوده و در دیگر نقاط مصرف چندانی نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در اکثر نقاط تهران آب با کیفیت مناسب توزیع می‌شود تاکید کرد: دستگاه‌های تصفیه آب بیشتر بعد تجاری داشته و ضرورتی ندارد که در تهران استفاده شود چرا که مشکلات ثانویه ایجاد خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.