به گزارش تسنیم در دمشق، توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه از صبح امروز مواضع گروه‌های تروریستی را در «عین‌ترما و جوبر» در شرق پایتخت هدف قرار می‌دهند و همزمان نقاط تماس در این محور شاهد درگیری میان دو طرف  است.

جنگنده‌های ارتش مواضع باند تروریستی جیش الاسلام را در شهرک «حوش الضواهره» در غوطه شرقی در حومه دمشق بمباران کردند که تلفاتی به آنها وارد شد. از سوی دیگر گروه‌های تروریستی،‌محله‌‌های قدیمی دمشق را با خمپاره هدف قرار دادند.

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش با کمک همپیمانان، شهرک «الحسینیه» در شمال شهر دیرالزور را بار دیگر از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کردند.

شهرک‌های بقرص تحتانی و بقرص فوقانی در غرب المیادین هم در پی درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد شد.

به گفته یک منبع میدانی، نیروهای ارتش و متحدان در حال حاضر حلقه محاصره تروریست‌های داعشی را در هفت شهرک واقع بین بقرص  تحتانی و منطقه البوعمر تنگ‌تر از قبل کرده‌‌اند و جنگنده‌های روسی هم به حملات خود به تجمعات و استحکامات داعش در این مناطق ادامه می‌دهند.

جنگنده‌های روسی و سوری همچنین تعدادی از قایق‌هایی را که تروریست‌های داعشی قصد داشتند با استفاده از آنها به کرانه شرقی رودخانه فرات فرار کنند، منهدم کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه مقادیر زیادی سلاح‌ها و مهمات را در جریان عملیات پاکسازی مقرهای تروریست‌های داعشی بین حومه حمص و حماه پس از فرار داعشی‌ها کشف کنند که برخی از آنها ساخت رژیم اسرائیل است.

 

13960724160848243122394010

در الرقه هم 275 داعشی خود را به گروه‌های دموکراتیک سوریه که از حمایت آشکار آمریکا بهره‌مندند، تسلیم کردند. به گفته منابع مخالف، تروریست‌های خارجی داعش همچنان بر مناطق نزدیک به مرکز الرقه و بیمارستان و منطقه استادیوم و بخش‌های دیگر مسلط هستند.

از سوی دیگر منابع محلی تاکید کردند ائتلاف بین المللی ادعایی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا اقدام به انتقال تروریست‌های داعشی خارج شده از الرقه به جبهه‌های حومه شرقی دیرالزور برای جنگ با ارتش سوریه کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.