به گزارش ایرنا، اعضای این اتحادیه که از ۲۸ کشور اروپایی تشکیل شده است، قرار است در واکنش به برنامه موشک های بالستیک کره شمالی، پیش نویس طرح آماده شده توسط انگلیس را به تصویب برسانند.

به موجب این طرح، صدور نفت از اتحادیه اروپا به کره شمالی تحریم می شود و تعدادی از افراد وابسته به دولت کره شمالی، نیز تحت تحریم های مالی و مسافرتی قرار خواهند گفت.

اتحادیه اروپا در راستای سخت تر کردن تحریم ها، سقف محدود شده قبلی مبلغ حواله های بانکی به کره شمالی را از 15 هزار یورو به پنج هزار یورو کاهش می دهد.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: تحریم های دیپلماتیک و اقتصادی برای توقف برنامه موشک های بالستیک کره شمالی موثر واقع خواهد شد.

به گفته جانسون، کره شمالی با برنامه موشک های بالستیک خود، جامعه بین الملل را در معرض تهدید غیر قابل قبول قرار داده و به همین دلیل، بریتانیا با متحدین اروپایی خود، پیش نویس سری دوم تحریم ها را علیه حکومت آن، آماده کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: همان طور که قبلا گفته ام، دولت کره شمالی باید بهای اقدام های خود علیه صلح بین المللی را بپردازد و جامعه بین الملل تحریم های سختی را علیه آن اعمال خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.