امید خوانساری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چون شهرهای خوزستان و به خصوص شهر اهواز فاصله بسیار کمی تا مرزهای عراق دارد، استقبال مردم از خط هواپیمایی برای سفر به این کشور از استان خوزستان کم است.

وی افزود: برای شرکت‌های هواپیمایی نیز صرفه اقتصادی ندارد تا خط پروازی از اهواز به سمت نجف را دایر کنند زیرا فقط افراد بسیار محدودی از این پرواز استفاده خواهند کرد.

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان تصریح کرد: به دلیل نزدیکی مرزهای کشور عراق با شهر اهواز، پروازی از اهواز به سوی شهرهای نجف و کربلا وجود ندارد.

خوانساری عنوان کرد: بسیاری از مسئولان استان پیگیر ایجاد خط هوایی اهواز به نجف بوده‌اند اما شرکت‌های هواپیمایی زیر بار دایر کردن این پرواز نیستند زیرا هم استقبال مردم کم است و هم ایجاد آن برای شرکت‌های هواپیمایی صرفه اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به بازار فروش بلیط‌ پرواز نجف از سایر مناطق ایران مانند مشهد و تهران، اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی که پرواز نجف را برای ایام اربعین می‌فروشند، مسولیت نرخ و نظارت آن را بر عهده دارند و این مساله بر عهده چارترکننده‌ها نیست.

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان بیان کرد: چارترکننده موظف هستند بلیط‌های پرواز به سوی نجف را در ایام اربعین فقط به روی سامانه‌های خود و با نرخ مصوب به فروش برسانند.

خوانساری عنوان کرد: اگر دفتر هواپیمایی بلیط پروازهای نجف را بالاتر از نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشور به فروش برساند با توجه رصد سامانه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری با آن دفتر فروش بلیط برخورد خواهد کرد و حتی ممکن است به لغو پروانه آن دفتر هواپیمایی بیانجامد.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که شرکت‌های هواپیمایی که پرواز نجف را برای ایام اربعین می‌فروشند، مسئولیت نرخ را بر عهده دارند و باید بر روی فروش بلیط‌ها نظارت کنند و این مساله بر عهده چارترکننده‌ها نیست.

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان تصریح کرد: خبرهایی وجود دارد که اکنون بلیط‌های نجف با نرخ بالای ۲میلیون تومان به فروش می‌رسد و این مساله با قیمت‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری تناقض دارد و اگر ادله‌ای برای این مساله باشد با متخلفان برخورد می‌شود.

خوانساری اظهار کرد: دفاتر هواپیمایی چارترکننده پروازها نیستند و سهمی از بازار فروش بلیط ندارند و در این میان چارترکننده‌ها هستند که از بازار سود می‌برند و فضایی را ایجاد می‌کنند تا جیب زائران خالی کنند.

وی با بیان این‌که بلیط پروازهای نجف می‌تواند به صورت اینترنتی به فروش رود اما باید با قیمت مصوب شده باشد، خاطرنشان کرد: اگر شخصی بتواند شواهدی دال بر این‌که بلیط پروازهای نجف با نرخی بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسیده‌اند، مطرح کند انجمن صنفی بلافاصله مراتب را به هواپیمایی کشوری اطلاع رسانی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.