به گزارش ایسنا، اتاق بازرگانی تهران در نظر دارد به دعوت اتاق بازرگانی وین یک هیات اقتصادی - تجاری متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی را به سرپرستی علا میرمحمدصادقی، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران به همراه دبیر کل اتاق بازرگانی تهران از بیست و یکم تا بیست و ششم آبان ماه امسال به کشور اتریش اعزام نماید.

زمینه های فعالیت هیات اعزامی، نساجی، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، صنایع خودروسازی، قطعات خودرو، معدن و ماشین آلات معدنی، نفت و گاز، صنایع نیروگاهی و انرژی های تجدیدپذیر، صنایع هواییِ، برق و الکترونیک، کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی و امور مالی و بانکی است.

نگاهی به روابط اقتصادی ایران و اتریش

گفتنی است حجم تجارت بین دو کشور در سال ۲۰۱۶ در سطح ۳۷۷ میلیون یورو بوده است. همکاری‌ها در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست، فناوری‌های هوشمند، مهندسی، پزشکی، تاسیسات و صنایع و به ویژه آموزش میان دو کشور رو به گسترش است.

وین نیز با داشتن ویژگی هایی مانند سطح بالای کیفیت زندگی، ثبات سیاسی، تولید ناخالص داخلی ۷۲ میلیارد یورویی که یک چهارم تولید ناخالص اتریش را شامل می شود. هم اکنون مقر حدود ۳۰۰ شرکت خارجی در وین است و حدود ۴۰ هزار شرکت خارجی نیز در وین فعالیت می کنند.

مهم ترین اقلام صادراتی ایران به اتریش شامل محصولات کشاورزی و مواد غذایی، غلات، میوه، سبزیجات، ‌داروهای گیاهی، فرش ‌دستباف، گلیم، قالیچه و... مهم ترین اقلام وارداتی ایران از اتریش شامل ماشین آلات صنعتی، برقی و رایانه ای، لوازم خانگی، دستگاه های ‌گیرنده و فرستنده، ریل، وسایل و تجهیزات راه آهن، مواد شیمیایی، دارو و تجهیزات پزشکی و... است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.