به گزارش ایسنا، این پژوهشگر و مستندساز در این نوشتار که در اختیار ایسنا گذاشته است،آورده:«خلیج همیشه فارس؟ به نوشته‌های تابلو بالا بنگرید که در مواجهه با بازیگر جدید کاخ سفید ترامپ و به کاربردن نام دروغین خلیج العربی بر خلیج فارس نوشته شده است.

این تابلو نه یک نام غلط بلکه دونام مخدوش برخود دارد،بنظرم همانقدر که چسباندن نام خلیج العربی با دلار برخلیج فارس غلط است

همانقدر چسباندن کلمه تاکیدی و تقلبی (همیشه) به این نام نیز مایه تاسف است،خلیج همیشه فارس.

در صدا و سیما ، نشریات و هزاران جای دیگر نیز با غروری عجیب این نام شنیده می‌شود، خلیج همیشه فارس.انگار که خود ما نیز در ته دلمان به فارس بودن نام این خلیج شک داریم.

عزیزان گوینده،نویسنده ، شنونده ، این دریا فقط یک نام داشته و دارد، خلیج فارس و نه چیز دیگری. این تاکید بی‌جا بر کلمه (همیشه) بسان شرکت احساسی ما در رای‌گیری تقلبی برای نامگذاری خلیج فارس و خلیج العربی در گوگل مپ است که ای‌ایرانیان پاک نهاد بدوید تا طرف مقابل رای بیشتری نیاورده، انگار نه انگار که اینگونه امور و تغییر نام‌های چند هزارساله ، ثبت شده و مورد تایید سازمان‌های بین المللی با شامورتی بازی و رای‌گیری مخدوش اینترنتی به سرانجامی نخواهد رسید.

آن هم رای‌گیری که از عجایب و غرائبش همین بس که باعث و بانی جنجال دو اسمه کردن نقشه یعنی شرکت گوگل، خود داور و حکم این دعواست،دعوایی که عملا با شرکت در این نوع رای‌گیری و بنوعی غیر مستقیم ، تاییدی بر قابل بحث بودن نام خلیج فارس و صحت ابراز شک خودمان بدین نام در اذهان دشمنان و در نتیجه گشایش فصل جدیدی از مرافعه بی‌خودی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

خلاصه کلام آنکه بهتر است همگی در دفاع از منافع کشورمان معتدلتر و با دقت بیشتری عمل کنیم.

امان از دفاع بد!

عزیزان حواسمان باشد که بدتر آن که لیزمان ندهند به طرف جنگ لفظی عرب و عجم،فقط با متانت دفاع از حقمان،نام (خلیج فارس) نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.