به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان را در کاخ سفید مورد استقبال گرمی قرار داد و وی را مردی ویژه خواند که کارهای ویژه و خاص انجام می‌دهد.

یکی از خبرنگاران از ترامپ درباره اظهارنظری از سوی سیپراس در جریان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا سوالی پرسید که در آن زمان نخست وزیر یونان گفته بود ترامپ یکسری ایده‌های شیطانی دارد که در دموکراسی غربی جایگاهی ندارند.

ترامپ نیز با مزاح پاسخ داد: ای کاش پیش از سخنرانی‌ام از آن اطلاع داشتم!

نخست وزیر یونان نیز گفت، دو رهبر تبادلات موثری داشتند. دو کشور "ارزش‌های مشترکی" دارند و یونان این ارزش‌های مشترک را با آمریکا به اشتراک می‌گذارد.

وی ادامه داد: فراموش نکنید که ارزش "دموکراسی" و "آزادی" در یونان زاده شده است. این یکی از ارزش‌هایی است که در فرهنگ و سنت آمریکایی وجود دارد. رئیس جمهوری آمریکا باید این سنت را ادامه دهد.

ترامپ گفته بود که بسیاری از رهبران جهان در ابتدای امر بابت این دیدار میان وی با نخست وزیر یونان نگران بودند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: یونان در جریان یک دوره بحران اقتصادی سختی‌های زیادی کشید و حالا به عنوان کشوری است که در مسیر طرح کاهش بدهی‌هایش قرار دارد و ما کنارش باقی می‌مانیم.

وی گفت: مردم آمریکا با مردم یونان هستند. دولت یونان در حال التیام بحران مالی است.

ترامپ همچنین ادامه داد، دولت واشنگتن به کنگره درباره فروش احتمالی جنگنده‌های اف-۱۶ به منظور ارتقای نیروی هوایی یونان اطلاع داده که توافقی به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار است.

نخست وزیر یونان این مساله را در ناتو نیز مطرح کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.