به گزارش ایسنا، سردار احمد وحیدی صبح امروز( شنبه-۲۶مهر۹۶) در همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» با تاکید بر اینکه موضوع آینده پژوهی با هر نگاه و رویکردی که به آن شود، در اسلام و مکتب اهل بیت (ع) دارای پشتوانه‌های بسیار روشن نظری است، اظهار کرد: به حکم الزام عقلی و شرعی باید به آینده بیاندیشیم و برای آینده برنامه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به انواع تعارضات در جهان امروز، گفت: ما با انقلابی از فناوری مواجهیم و از سوی دیگر با نظامی روبه‌رو هستیم که می‌خواهد آینده جهان را بسازد. در همین زمیپه رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی ۳۹ بار از موضوع تسلط بر دنیا صحبت کرد.

 

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را انسانی بی‌اخلاق و با رفتارهایی وحشی عنوان کرد و با طرح این پرسش که آیا ما همچنان می‌خواهیم تا تمدن منحط غربی به ریاست جمهوری انسانی بی اخلاق و وحشی، تمدن پوسیده‌ای که انسان را به قهقرا کشیده است بر ما حاکم کند؟ خاطر نشان کرد: این قابل پذیرش نیست و اگر ما نتوانیم تحولات و مسیر آینده را تشخیص دهیم، محکوم خواهیم شد و در تسلط تمدن منحط غربی درخواهیم آمد.

 

 وزیر پیشین دفاع تاکید کرد: امروز باید به سمت تمدن نوین اسلامی برویم و بدانیم که فروپاشی نظام مجعول صهیونیستی یک افق روشن برای آینده است و آینده‌پژوهان باید پاسخ دهند که چگونه به آینده‌های ترسمی رهبری نظام و اسلامی می‌رسیم.

 

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه در حوزه دفاع و امنیت باید جزو پنج کشور اول جهان باشیم، تصریح کرد: نیروهای مسلح ما به لحاظ دفاعی باید به مرحله‌ای برسند که هیچ کس در هیچ نقطه‌ای از جهان اجازه تعرض به هیچ مسلمان و مظلومی را به خود ندهد. آیا آنچه که امروز در میانمار شاهد آن هستیم قابل قبول است؟

 

وی با تاکید بر اینکه ما راهی جز اینکه به تمدن نوین اسلامی فکر کنیم نداریم و لازمه تحقق این امر هم توجه به مقوله آینده‌پژوهشی است، خاطرنشان کرد: آینده پژوهی با مسیر مدیریت راهبردی متفاوت است و در واقع بیرون آمدن از یک تفکر راهبردی است و به دنبال راه میانبر برای ترسیم آینده‌ای روشن بودن است.

 

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین با طرح این پرسش که آیا امروز مردم غرب از سیطره تمدن غرب و زندگی در سایه این تمدن راضی هستند؟ تصریح کرد: اگر اینگونه بود امروز جوانان غربی به دلیل فاصله گرفتن از این تمدن فاسد و منحط به دامان گروه‌های تروریستی همچون داعش پناه نمی‌بردند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.