به گزارش ایسنا ، امیر زمانی‌نیا، معاون امور بازرگانی و بین‌المللی وزارت نفت در کنفرانس نفت و پول که در لندن برگزار شد، اظهار کرد: ایران امیدوار است ۱۰ قرارداد جدید با شرکت‌های خارجی برای توسعه میادین نفت و گازی تا مارس سال ۲۰۱۸ امضا کند.

وی گفت: تصمیم جمعه گذشته ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به برجام مانع از برنامه‌های تهران نخواهد شد.

 

زمانی‌نیا اظهار کرد: تصور نمی‌کنم هیچ یک از ما یا شرکای ما از این بیانیه غافلگیر شده باشیم. اظهارات و سیاست آمریکا بر برنامه آتی ما در صنعت نفت تاثیری نخواهد داشت تا تاثیر و پیامدهای آن محدود خواهد بود.

 

ایران تحت قرارداد توسعه جدید، با ۲۸ شرکت خارجی سرگرم مذاکره است که بسیاری از آنها شرکت‌های نفتی بزرگ اروپایی هستند.

 

توتال نخستین غول نفتی غربی بود که در ژوییه برای توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی با ایران قرارداد امضا کرد. توتال اپراتور این پروژه ۵ میلیارد دلاری با ۵۰.۱ درصد سهم است.

 

پاتریک پویانه، مدیرعامل توتال در مصاحبه با نشریه "اینترنشنال اویل دیلی" اظهار کرده است که این شرکت منتظر پیامد تصمیم ترامپ خواهد ماند و اگر آمریکا تحریم‌های یکجانبه وضع کند، تلاش می‌کند به پروژه ایران ادامه دهد.

 

شرکت رویال داچ شل نیز با ایران برای توسعه میادین نفت و گاز توافقی امضا کرده است.

 

به گفته معاون امور بازرگانی و بین‌المللی وزارت نفت، ایران که بزرگترین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد، قصد دارد تولید گاز را از حدود ۳.۸ میلیون بشکه در روز در حال حاضر به ۱.۱ میلیارد بشکه در روز تا سال ۲۰۲۱ افزایش دهد.

 

وی عنوان کرد که میادین بزرگ شامل آزادگان، یادآوران، آب تیمور و منصوری مجموعا از پتانسیل افزایش تولید به دو میلیون بشکه در روز برخوردارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.