به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سخنگوی کاخ سفید با رد ادعای پرداخت نشدن مبلغی که ترامپ به خانواده سرباز آمریکایی وعده داد بود، اعلام کرد این چک را برای آنها فرستاده است.

لینزی والترز، سخنگوی کاخ سفید گفت: این چک ارسال شده است. ظالمانه است که رسانه ها، ژست شرافت و صداقت رئیس جمهور را با شکلی خاص منعکس کرده و از آن برای برنامه های جانبدارانه رسانه ای سوءاستفاده کنند.

این در حالی است که کریس بالدریج، پدر سرباز کشته شده آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده است ترامپ به خانواده آنها وعده پرداخت ۲۵ هزار دلار را پس از کشته شدن فرزند ۲۲ ساله شان به دست یک پلیس افغان داده است؛ اما تاکنون پولی به دست آنها نرسیده است.

از سوی دیگر، ترامپ روز چهارشنبه اظهارات نماینده کنگره آمریکا در خصوص بی احترامی به سرباز کشته شده در نیجر را تکذیب کرد. فدریکا ویلسون، نماینده ایالت فلوریدا پیشتر گفته بود ترامپ به همسر سرباز کشته شده در حمله ای در نیجر گفته است همسر شما عواقب کاری را که به آن پیوسته، می دانسته است. ترامپ با تکذیب این اظهارات گفت: این حرفهایی که عضو کنگره زده است را من نگفته ام. من گفتگویی آرام با ایشان داشتم.

اما مادر این سرباز کشته شده در نیجر به روزنامه واشنگتن پست گفته است که هنگامی که ترامپ زنگ زد، وی آنجا بوده است و سخنان ویلسون صحیح است و ترامپ هیچ احترامی به پسرم نگذاشت.

گفتنی است این مسائل سبب شده است در خصوص رفتار ترامپ با خانواده هایی که نزدیکان خود را در ارتش از دست داده اند، جنجال هایی ایجاد شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.