به گزارش مهر، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی استقلال و نساجی مازندران در جام حذفی که بعدازظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد، گفت: بابت تاخیرم در نشست خبری عذرخواهی می کنم. ما باید کارهای زیادی انجام بدهیم. کار کردن در استقلال راحت نیست.

وی افزود: در جام حذفی همیشه وقتی یک تیم لیگ برتری برای یک تیم دسته پایینتر بازی می کند کار سختی دارد. من بازی های زیادی در جام حذفی مقابل تیم های پایینتر داشته ام. به بازیکنانم هم گفته ام حریف را دست کم نگیرند.

سرمربی استقلال گفت: باید به زمین برویم و خودمان را به خوبی نشان بدهیم. بعد از بازی با فولاد، به مسائل تاکتیکی، تکنیکی و امادگی جسمانی پرداختیم. باید اتفاقات گذشته را فراموش و روی کار فعلی تمرکز کنیم. کار دفاعی ما مقابل فولاد بسیار خوب بود و گلر ما یک سیو توپ داشت. مشکل ما وقتی است که توپ داریم و می خواهیم حمله کنیم. باید ببینیم فردا چه پیش می آید و چه بازیکنانی بازی می کنند.

شفر یادآور شد: حتی بهترین باشگاه های دنیا هم فراز و نشیب دارند. من هم اینجا هستم تا تیم را به جایگاه بالا برگردانم. احساس می کنم هواداران ما به باشگاه بسیار وفادار هستند نه فقط وقتی که آن بالا هستیم بلکه وقتی که مشکل هم داریم در کنار تیم هستند. همیشه به هوادارانمان اعتماد داریم چرا که در زمانی که تیم مشکل دارد از ما حمایت می کنند.

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه میزان زمان نیاز دارد تیم را به جایگاه بالای جدول برساند؟ گفت: ۸۰ درصد فوتبال در ذهن شما است. فیلم بازی های استقلال را دیده بودم. بازیکنان زیاد با توپ راه می افتادند و دریبل می کردند. هافبک ها سعی می کردند زیاد با توپ راه بیافتند و این باعث می شد توپ زیادی از دست بدهیم. الان روی فوتبال تکضرب و دوضرب کار می کنیم. الان داریم روی این کار می کنیم که وقتی یک بازیکن توپ دارد، یک نفر دیگر روی دستش بیاید و انتخابهای زیادی داشته باشیم. تغییر دادن ذهنیت بازیکنان کار یکی دو روز نیست و به زمان نیاز دارد. نوع تمریناتمان را عوض کرده ایم. بازیکنان هم اول باید در ذهنشان یاد بگیرند.

شفر افزود: امیدوارم بازیکنان مصدوم برگردند و به تیم کمک کنند مثل جابر انصاری. بازیکنان در زمین باید بیشتر با هم صحبت کنند در مورد اتفاقات مختلفی که در زمین می افتد. بازیکنان باید همیشه با هم صحبت کنند. وقتی یک مهاجم داخل ۱۸ قدم می رود، هافبک پشت سرش باید با او حرف بزند. می دانم این کار راحتی نیست ولی این کار را شروع کرده ایم. به بازیکنان تاکید کرده ام با هم صحبت کنند. در گذشته دیده می شد بازی ما بیشتر در سمت راست یا چپ بود و آنجا گیر می کرد؛ الان داریم کار می کنیم که منطقه بازی عوض شود. این تغییر نیاز به زمان دارد. در گذشته می دیدیم مهاجم می ایستاد تا توپ به او برسد ولی مدافع حریف این توپ را قطع می کرد. الان به بازیکنان گفته ام که به سمت توپ بیایند. 

سرمربی استقلال تصریح کرد: یاد گرفتن فوتبال مثل مدرسه است. بازیکن باید اول در ذهنش یاد بگیرد نه اینکه هر روز سر تمرین بیایند و مربی بگوید چه کار کنید. به بازیکنانم می گویم فوتبال اروپا را ببینند. ما می خواهیم بازیکنانمان فوتبال روز اروپا را ببینند و یاد بگیرند باید چه کار کنند و  سپس آنرا در تمرین اجرا کنند. بازیکنان همچنین باید روی ضربات سر به سمت دروازه حریف کار کنند. باور کنید انگیزه بازیکنان زیاد است. نظم در تیم ما بسیار خوب است و بازیکنان تلاش می کنند یاد بگیرند. از شغلی که دارم خوشحالم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.