به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه خبری معا فلسطین، وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که تصمیم رژیم اشغال گر قدس برای ساخت حدود سه هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری مغایر با قوانین بین المللی است و اثرات منفی در گفت وگوهای صلح خواهد داشت.
دولت فرانسه نیز در بیانیه ای مطبوعاتی احداث هزار واحد مسکونی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.
در بیانیه دولت فرانسه آمده است: ادامه سیاست شهرک سازی باعث دامن زدن به ناآرامی ها در سرزمین های اشغالی خواهد شد و از تحقق صلح دائمی و برپایی دو کشور یهودی و فلسطینی جلوگیری می کند.
در همین حال 'نبیل ابو ردینه' سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی شامگاه پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پایان اشغالگری و توقف شهرک سازی ها تنها راه برقراری صلحی عادلانه است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست و این مساله مانع از صلح و ثبات می شود.
رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر از احداث هزاران واحد مسکونی در سرزمین های اشغالی خبر داده است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد سوم دی ماه ۹۵ (۲۳ دسامبر ۲۰۱۶) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد. 
14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا بود که به این قطعنامه رای ممتنع داد.
در این قطعنامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده است.
با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسئول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.