به گزارش مهر، آسیه اقدسی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان این که اولین کانون محیط زیست مدارس، با هدف ارتقای فرهنگ و آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و جلب مشارکت آنها در مباحث محیط زیست شهری در شمال تهران تشکیل شد، اظهار داشت: در کانون های محیط زیست مدارس موضوعات مختلف محیط زیستی با محوریت شهر تازه و کارگروه های آن به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی گفت: یک مجتمع آموزشی  به عنوان اولین مدرسه در شمال تهران در طرح تشکیل کانون های محیط زیست قرار گرفت و تاکنون با حضور ۲۰۰ نفر از دانش آموزان عضو کانون توانسته فعالیت های زیست محیطی خود را ارتقاء دهد.

مدیر اداره محیط زیست و انرژی شهرداری منطقه یک تهران با اشاره به این که مدارس منتخب طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش شهر تهران به شهرداری معرفی شدند، اضافه کرد:این کانون ها در کارگروه های شهر تازه «تنوع زیستی، آب و انرژی، زمین پاک و هوای پاک» فعال می شوند و به انجام فعالیت های مختلف آموزشی، فرهنگی و... در زمینه محیط زیست می پردازند.

وی گفت: به مناسبت بازگشایی مدارس، اداره محیط زیست و انرژی منطقه نیز با همکاری و مشارکت ناحیه ۲ اقدام به اهدای گلدان های گل و تحویل  تابلوی «کانون محیط زیست مدرسه» به این مدرسه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.