به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس شهر قم با بیان اینکه خداوند متعال ارزش اعمال را بر اساس تقوا ارزیابی می‌کند اظهار داشت: برای پاکیزه شدن و تهذیب نفس باید از تقوا کمک گرفت، انسان‌های متقی اعمالشان پاکیزه است و باید این گوهر ارزشمند را در خود تقویت کنیم.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* یکی از مصادیق فتنه مبتلا شدن انسان به بلاها و گرفتاری‌ها است، حضرت ابراهیم(ع) از خداوند می‌خواهد که به گرفتاری‌ها و بلاها گرفتار نشود چراکه حرف مردم در بلایا و گرفتاری‌ها بسیار سخت است.

* اگر کسی خداوند را اطاعت کند دیگران از او اطاعت می‌کنند و کسی که خدا را اطاعت کند از عصبانیت مردم و قدرت‌ها نمی‌ترسد و چنانچه که خدا را با خشم و معصیت صدا بزند مورد خشم قرار می‌گیرد.

*{ با اشاره به پذیرش قانون کاپیتولاسیون} نگاه دشمنان به ایران همواره نگاه ارباب‌و رعیتی بود اما پاسخ امام راحل به این قانون نخستین جواب قدرتمند نظام اسلامی به این‌گونه قوانین بود که انجام شد.

*دشمنان امروز نیز از ملت عصبانی هستند و این عصبانیت برای آن‌ها ناخوشایند است، آمریکاییان بعد از فروپاشی شوروی سابق دچار توهم ابرقدرتی نیز شدند در حالی‌که آن‌ها ابرقدرت جهان نیستند.

*امروز رئیس‌جمهوری آمریکا تاکتیک قلدری را چاشنی دیوانگی کرده و هدف ترامپ این است که دل عده‌ای را در کشور بلرزاند و دلالی این کار را به اروپایی‌ها سپرده است مسئولان باید وجود دست چدنی آمریکا را در دست اروپایی‌ها ببینند و مسئولان نظام باید با قاطعیت و توکل بر خداوند متعال به رژیم آمریکا بگویند که تا به‌حال دیوانه‌تر از تو را سر جایش نشانده و تو را نیز سر جایش خواهد نشاند.

*آمریکا امروز مقابل سپاه قهرمان ایران موضع‌گیری می‌کند، اما سپاه تحت زعامت امام خامنه‌ای عزم راسخ دارد که منطقه را از شما فاسدان حفظ کند و نقشه‌های شمارا نقش بر آب خواهد کرد.

* { با اشاره به مظلومیت مردم میانمار و کشتار آنان } به‌جا است که مردم شهیدپرور قم نیز به این مردم مظلوم و ستمدیده کمک کنند.

امام جمعه شیراز: باید جوانان را از ایستگاه تعقل به ایستگاه تعبد دعوت کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مرادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه اشتغال از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود، اظهار داشت: رونق تولید و مبارزه با قاچاق دو امری است که برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد. 

اهم صحبت های او از این قرار است:

* مسئولان باید وارد میدان عمل‌گرایی شوند و باید بدانند هر چند جنگ نظامی رخ نمی‌دهد اما مسائلی مهم‌تر از جنگ وجود دارد که باید به آنها توجه و رسیدگی کنند. 

* همه اقشار جامعه جواب اباطیل و یاوه‌گویی‌های ترامپ را دادند و سپاه پاسداران نیز پیش از همه جواب قاطعی به آمریکا داد و گفت اگر دست از پا خطا کنید با 180 پایگاه آماده با شما برخورد می‌کنیم. 

*با این حرکت شجاعانه و واکنش مردم، ترامپ موفق نشد که نقشه خود را عملی کند، اما اینکه ایران را حامی تروریست بخواند توهین به همه مردم است و مردم ایران نیز همیشه جواب یاوه‌گویی‌های امریکا را داده‌اند. 

* مسلمانان میانمار از حقوق طبیعی زندگی محروم هستند و تاکنون 540 هزار آواره شدند که دولت بنگلادش اعلام کرده 10 هزار نفر کودک بدون سرپرست هستند. 

* مردم مسلمان یمن نیز در سختی هستند و 10 میلیون نفر از یمنی‌ها تنها یک شبانه‌روز وعده غذایی دارند آن هم با وجود شیوع بیماری وبا؛ از مردم مسلمان ایران می‌خواهم که از براداران و خواهران مسلمان خود در یمن و میانمار حمایت کنند و کمک‌های خود را از طریق نهادهای مسئول به دست آنان برسانند. 

* باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفت و بسیاری از اتفاقاتی که امروز در خانواده‌ها می‌افتد به دلیل گسترش فضای مجازی است. 

* فضای مجازی باید توسط خانواده‌ها مدیریت شود و وسیله‌ای برای گسترش ارزش‌های اسلامی و اخلاقی باشد نه منکرات. 

* باید جوانان را از ایستگاه تعقل به ایستگاه تعبد دعوت کرد؛ منطق، موعظه و استفاده احسن از ابزار موجود سه راهی است که می‌توان امربه معروف را گسترش داد البته باید توجه داشت که حرمت انسان‌ها در امربه معروف و نهی از منکر حفظ شود. 

*{با اشاره به سالگرد شهادت مصطفی فرزند امام (ره) در سال 56 و لایحه کاپیتولاسیون} شهادت حاج مصطفی به فرموده امام از الطاف خفیه بود که منجر به اوج گیری و پیروزی انقلاب شد و اعتراض امام به لایحه کاپیتولاسیون نیز سبب بیداری علمای اسلام و شروع نهضت شد. 

امام جمعه تبریز: ترامپ یک بنگاه‌داری بود که توانست رئیس‌جمهور آمریکا شود

حجت‌الاسلام والمسلین علی حاجی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه تبریز برگزاری موفق اجلاسیه بزرگ «علمای بلاد» در تبریز را یادآور شد و با بیان اینکه بیش از 1000 نفر از علمای استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در این همایش بزرگ شرکت داشتند، اظهار داشت: امیدواریم این همایش دستاوردهای خوبی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و... برای منطقه شمالغرب کشور و نظام اسلامی داشته باشد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* ترامپ در هفته اخیر، 20 دقیقه علیه ایران حرف زد و حرف‌هایش یکی از دیگری بدتر و توهین آمیزتر بود؛ افرادی که به دنبال خاورمیانه جدید و بزرگ بودند، این آرزو را به گور می‌برند، عصابنیت  آنها از این است که عراق از دست رفته بود ولی ایران نگذاشت، سوریه از دست رفته و به دست داعش افتاده بود ولی سپاه غیور سوریه را از دستشان نجات داد، درحالی که داعش در منطقه بهانه بود چراکه این جنگ نیابتی بود و اصل کار آمریکا و اسرائیل بودند.

*  سوریه به عنوان کشور آزاد شده از دست آمریکا به سمت ایران آمده است، در لبنان هم سیدحسن نصرالله می‌گوید که پیروزی ما مرهون کمک‌های ایران و رهنمودهای رهبر بزرگ ایران، امام خامنه‌ای است، امروز یمن هم این حرف را می‌زند. 

* اراجیف رئیس جمهور آمریکا به دلیل از دست رفتن اقتدارش در منطقه بوده و برجام بهانه است، در عراق، سوریه و لبنان شکست خورد و طرحش در اقلیم کردستان هم شکست خورد.

* ترامپ یک بنگاه‌داری بود که توانست رئیس‌جمهور آمریکا شود که شغل دومش فسادآفرینی بود؛ این فرد امروز آمده و برای آمریکا حکم‌فرما شده که این اراذل و اوباش به دنبال حکومت بر جهان نیز هستند. 

* تمام نیروهای مسلح تحت امر رهبری معظم انقلاب هستند. سپاه جایگاهش در قلب ملت و مسئولان ماست. ترامپ بعد از 40 سال از خواب بیدار شده و فهمیده که سپاه در منطقه اثرگذار است بنابراین به دنبال تخریب آن است.

* آمریکا ظاهرا هیروشیما، لیبی، ویتنام، افغانستان وغیره را فراموش کرده که هر جایی قدم گذاشته کشت و کشتار کرده و با سلاح اتمی صدها هزار نفر را به خاک و خون کشیده است.

* شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل برای ملت ایران تغییر ناپذیر است و ترامپ این شعار مردم را مورد اشاره قرار داده و ما هم به‌دلیل سوابق بد و جنایات متعددش همیشه این شعار را بر زبان خواهیم داشت.

* خلیج فارس همیشه با این نام بوده، ما از این آب و خاک دفاع کرده و وجبی از این آن را به دشمن نمی‌دهیم.

موسوی جزایری:هرجا ببینیم برجام سودی ندارد به فراموش‌خانه می سپاریم

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته (28مهرماه) اهواز، اظهار کرد: به تمام مسولان کشور تاکید می‌کنیم برای آنکه زیارت اربعین کامل و خوبی داشته باشیم همه بسیج شوند تا مشکلات در این خصوص کاهش پیدا کند .

اهم صحبت های او از این قرار است:

*مسولان برای آنکه کارها روان‌تر شوند و مردم راحت‌تر بتوانند در این کار خیر و سرنوشت ساز که خیر دنیا و عاقبت را به همراه دارد، شرکت کنند، تلاش کنند .

*اولین جرقه‌ای که ملت را در بحث انقلاب به پیش برد، وفات مشکوک سید مصطفی خمینی بود. مراسم‌هایی که برای بزرگداشت او برگزار شد جرقه‌ای برای آغاز انقلاب جمهوری اسلامی ایران بود .

*امام (ره) در آن زمان در خصوص مرگ فرزندش گفت که مرگ مصطفی از الطاف خفیه است و این به معنی آن است که وفات سید مصطفی در ظاهر مصیبت است اما در باطن آن نعمتی است .

*نباید فراموش کنیم که بر سر ملت ایران چه گذشته است و اکنون به برکت انقلاب آزاد هستیم؛ هرچه بوده با وقوع انقلاب تمام شده است و اکنون مردم حر و آزاد هستند و باید قدردان این نعمت که انقلاب اسلامی است باشیم .

* کشور ایران هیچوقت برای لغو برجام پیش قدم نمی‌شود زیرا ما تعهد کرده‌ایم و بر روی تعهد خود ایستاده‌ایم و آن را نقض نخواهیم کرد اما اگر آمریکا این تعهد را پاره کند، آنوقت است که مقابل آن پاسخی سخت و دندان‌شکن به آمریکا خواهیم داد .

*رییس جمهور آمریکا دیوانه‌وار و خارج از عرف بین المللی و عقلانی می‌تازد اما در این سوی برجام اتحادیه اروپا، چین و روسیه قرار دارند که اعلام می‌کنند کار آمریکا و رییس جمهور آن را قبول ندارند و از برجام حمایت می‌کنیم .

*در بحث برجام به دنبال آن هستیم تا ببینیم کشورهای اتحادیه اروپا در مواجهه با ایران فقط تعارف زبانی می‌کنند یا در زمانی که آمریکا دست به تحریم و وارد کردن فشار می‌زند، آیا اقدامی عملی برای مقابله با آن انجام خواهند داد یا خیر؟

*تا زمانی به تعهد خودمان به برجام پایبند هستیم که برای ملت ما سودی داشته باشد و هرگاه ببینیم برجام برای ما سودی ندارد و به مردم ضرر وارد می‌کند این تعهد را به فراموش خانه تاریخ می‌سپاریم و هر آنچه که بتوانیم در رابطه با تولید انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم و بالاترین کار را در این رابطه انجام خواهیم داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.