به گزارش تسنیم و به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، روز پنجشنبه دفتر صدر اعظم آلمان، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آلمان در این باره با هم توافق کردند که یک یادداشت تفاهم را با اسرائیل درباره فروش ۳ زیر دریایی امضا کنند. بر این اساس دولت آلمان با فروش بحث برانگیز ۳ زیر دریایی به اسرائیل موافقت کرده است. البته تحت شرایط سختی این معامله را انجام می دهد.

دلیل شرایط سخت دولت آلمان برای این معامله اتهامات رشوه علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین مشاوران و معتمدان وی بوده است.

در بند ۱۰ تفاهم نامه بین اسرائیل و آلمان آمده است که قبل از اینکه این زیر دریایی ها به اسرائیل تحویل داده شود باید تمام تحقیقات درباره پرونده رشوه خواری ها خاتمه یافته و همه سوء ظن ها برطرف شود.

بر اساس یادداشت تفاهم تنظیم شده بین اسرائیل و آلمان قبل از اینکه زیردربایی ها به اسرائیل تحویل داده شود باید تمام تحقیقات در زمینه فساد و رشوه خواری نتانیاهو و نزدیکانش در جریان این معامله نهایی شده و همه سوء ظن ها برطرف شود.

جریان دقیق این معامله باید در نامه های متقابل تنظیم شود. بر اساس این یادداشت تفاهم دولت آلمان این حق را دارد که زیردریایی ها را به اسرائیل تحویل ندهد اگر رژیم صهیونیستی پرونده مربوط به این رشوه خواری را به صورت یکجانبه خاتمه یافته اعلام کند. دادستانی اسرائیل باید نهایی شدن این پرونده را تایید کرده و دولت آلمان نیز آن را خاتمه یافته ارزیابی کند.

چندی پیش دولت آلمان به علت اتهامات فساد به نتانیاهو فروش سه فروند زیر دریایی پیشرفته به رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق درآورد.

البته اسرائیل همچنان در سطوح مختلف برای توافق بر سر این یادداشت تفاهم اصرار داشت.

در اسرائیل این نگرانی افزایش پیدا کرده است که دولت آلمان بخواهد توافق فروش زیردریایی ها به اسرائیل را کاملا لغو کند و پرونده فساد را به عنوان بهانه ای برای آن مورد استفاده قرار دهد.

رژیم صهیونیستی برای اینکه این توافق را نجات دهد با شرایط سخت برلین موافقت کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.