به گزارش صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پل رایان پنجشنبه شب در ضیافت شام سالانه بنیاد خیریه آلفرد اسمیت گفت، می‌دانم که سال گذشته دونالد ترامپ برخی را آزرده خاطر ساخت (اشاره به حضور سال گذشته ترامپ در این ضیافت است). من می‌دانم برخی از اظهارات وی به گفته منتقدان بسیار تند بود.

برخی معتقدند این سخنان شایسته چنین شخصیتی نبود و برخی از سخنان وی توهین آمیز بود. شکر خدا، اما وی درسش را یاد گرفته است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه این سخنرانی افزود، صبح فردا که روزنامه‌ها را می‌خوانید می‌بینید هر کدام روایت مختلفی از سخنان من گزارش کرده اند. بریت بارت (یکی از راستگراترین رسانه‌های آمریکا) این گونه خواهد نوشت: رایان در جمع نخبگان لیبرال، رئیس جمهور را مورد مواخذه قرار داد.

نیویورک تایمز، اما این گونه گزارش خواهد کرد: رایان از رئیس جمهوری در ایالتی دفاع کرد که هیلاری (کلینتون) (در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته) در آن برنده شده بود؛ و رئیس جمهور نیز اینگونه توئیت خواهد کرد که ۳۰۰ هزار تن از شرکت کنندگان در ضیافت شام آلفرد اسمیت با شنیدن نام من هورا کشیدند.

سال گذشته، حضور دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ضیافت شام سالانه به محلی برای رد و بدل شدن متلک‌های زهردار کلینتون و ترامپ تبدیل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.