اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با مهر، درباره اظهارات ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد:‌ من ترامپ را یک دیوانه نمی دانم چون دارای مغز اقتصادی است؛ ‌ مردان خاکستری و پشت پرده آمریکا هم اجازه نمی دهند که یک دیوانه سر کار بیاید.

وی با بیان اینکه ترامپ نماد بحران همه جانبه اعم از سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی در آمریکاست افزود:‌ اظهارات ترامپ علیه برجام، ‌فرافکنی است چراکه می خواهد بحران های آمریکا را بپوشاند.

بادامچیان با اشاره به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، با بیان اینکه ترامپ نمی تواند به کشورمان حمله کند تصریح کرد:‌ ترامپ می داند که حمله به ایران، «بزن و دررویی» نیست. آمریکا حتی در برابر کره شمالی درمانده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما نباید دشمن را کاملا حقیر و ناچیز بشماریم بلکه باید حواسمان به طور کامل جمع باشد؛ از طرف دیگر نباید به آمریکا بهای بیش از حد بدهیم.

بادامچیان گفت: رئیس جمهور ما که بسیار به برجام علاقه مند بود، سخنرانی قاطع و محکمی در برابر ترامپ داشت. این سیاست غلط ترامپ است که باعث شد روحانی که آنگونه روی برجام بحث می کرد، در برابر برجام بایستد. ترامپ باعث شده که ایران وحدت بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما نباید در برابر ترامپ رفتار منفعلانه داشته باشیم تاکید کرد:‌ ما باید کار خودمان را انجام بدهیم و انقلاب خودمان را پیش ببریم. تحریم ها فقط روی ۲۰ درصد اقتصاد تاثیرگذار است؛ تحریم ها کاری نمی توانند بکنند؛ مگر در این ۴ سالی که روحانی رئیس جمهور بوده، تحریم ها برداشته شد؟ 

بادامچیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران می تواند به پایبندی اروپا در قبال برجام حساب باز کند گفت: در میدان سیاست، ‌اوضاع هیچ گاه یک گونه نیست. بعضی اوقات می بینیم دو کشوری که رودرروی هم هستند، ‌با یکدیگر منافع مشترک پیدا می کنند.

وی در همین باره عنوان کرد:‌ برای مثال ترکیه در ماجرای سوریه با ما مخالف بود اما در اقلیم کردستان عراق، ‌ کنار ما ایستاد. ما باید به مقتضای زمان و بر اساس مصلحت کشور، عمل کنیم. برجام یک کار سیاسی پیچیده است و هنوز کار به انتها نرسیده؛ برجام نه «ترکمانچای» و نه «فتح الفتوح» است.

بادامچیان افزود:‌ برجام در مواردی برای ما منفعت داشت و در موارد دیگر این طور نبود. اگر ما از فرصت ها استفاده کنیم، ‌برای ما منافع خواهد داشت. منفعت برجام این بود که کل دنیا فهمید ما سلاح هسته ای نمی سازیم و اهل گفتگو و مذاکره هستیم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.