به گزارش ایلنا، محسن رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این جلسه در رابطه با تعیین اعضای هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام بحث شد. ضوابط و شرایط تعیین اعضای این هیأت به تصویب رسید.

هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی به دستور رهبر انقلاب تشکیل می‌شود

وی با بیان اینکه هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی به دستور رهبر انقلاب تشکیل می‌شود، اظهار داشت: وظایفی که قبلاً در صحن مجمع انجام می‌شد به این هیأت منتقل خواهد شد بنابراین هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و ارزیابی و تهیه گزارش‌های مربوط به آن در دبیرخانه صورت می‌گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اینکه چقدر سیاست‌های کلی در قوای سه‌گانه اجرایی شده و اینکه چقدر برنامه‌ها از سیاست‌های کلی انحراف داشته، با کار کارشناسی در دبیرخانه، مراکز پژوهشی و دستگاه‌های نظارتی بررسی می‌شود و گزارش‌های آن مورد بحث قرار می‌گیرد و برای اصلاح به قوای سه‌گانه ابلاغ خواهد شد.

اعضای هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی چه کسانی هستند؟

رضایی ادامه داد: پس از ابلاغ این اصلاحات قوای سه‌گانه موظف هستند برنامه خود را اصلاح و گزارش اصلاح را نیز ارائه دهند.

وی با اشاره به اعضای هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی تصریح کرد: در این هیأت سران سه قوه، رئیس و دبیر مجمع و ۲۰ نفر از اعضای مجمع که جلسه آینده انتخاب می‌شوند، با حق رأی عضویت دارند. وزرا، رؤسای کمیسیون‌های مجلس و معاون اول قوای سه‌گانه نیز بدون حق رأی در جلسات شرکت می‌کنند که این هیأت مجموعاً ۲۵ عضو خواهد داشت.

بخش موشکی مهم‌ترین قسمت دفاعی کشور ماست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اتهام‌زنی دشمنان درخصوص فعالیت‌های موشکی ایران خاطرنشان کرد: از هیچ کسی در مسئله موشکی اجازه نمی‌گیریم و بخش موشکی مهم‌ترین قسمت دفاعی کشور ماست.

رضایی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد برای تهدیدآفرینی قدرت موشکی ایران را محدود کند درحالی ‌که موشک‌های ما برای صلح و امنیت است و به ‌هیچ ‌وجه بر روی آنها مذاکره نخواهیم کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.