به گزارش ایسنا، سیدکمال خرازی در حاشیه اختتامیه چهارمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی درباره مطرح شدن توافق ثانویه گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی روز به روز در حال توسعه نفوذش است و در جهت استحکام نظام و قدرت دفاعی کشور، پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است، بنا بر این با این موجودیت مشکل دارد.

وی گفت: به طور طبیعی در میدان حضور واقعی ایران در منطقه نتوانستند جلوی نفوذ ایران را بگیرند و می‌خواهند به شیوه‌های دیگری متوسل شوند که از آن طریق پیشرفت جمهوری اسلامی را کنترل کنند.

خرازی افزود: وقتی که شما یک بار تجربه کردید و دیدید که چگونه زیر تعهدات‌شان می‌زنند، عقل ایجاب می‌کند که انسان دیگر در این میدان وارد نشود و بحث‌هایی که آنها می‌کنند، قابل توجه نیست و جمهوری اسلامی در برابر چنین فشارهایی تسلیم نخواهد شد و راه خودش را ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: اگر این‌ها (آمریکایی‌ها) برجام را به درستی اجرا می‌کردند و به تعهدات‌شان پایبند بودند، شرایط دیگری پیش می‌آمد اما با اتفاقات پیش آمده به طور طبیعی ما نمی‌توانیم به آنها اعتماد کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.