به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، «استیو منوچین» به همراه معاونش در زمینه تروریسم برای بحث درباره مشارکت در مرکز مقابله با تروریسم و دیگر مسائل مهم امنیتی برای مقابله با تروریسم، هفته آینده به خاورمیانه سفر می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره اطلاع رسانی برای انجام این سفرٰ تاکید شده است که این تور خاورمیانه شامل سفر منوچین به عربستان سعودی،‌ امارات متحده عربی، قطر و سرزمین‌های اشغالی خواهد بود. وی قرار است در این سفر با مقام‌های ارشد عربی دیدار و گفت‌وگو کند.

منوچین با بیان اینکه هدف از انجام این سفر تقویت راه‌حل‌ها برای مقابله با تامین مالی تروریسم خواهد بود،‌ تاکید کرد: ما با متحدانمان در خاورمیانه درباره استراتژی جدید دولت ترامپ برای مقابله با نفوذ مخرب ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد.

درادامه این بیانیه آمده است: «سفر ما به خاورمیانه بر مقابله با تامین مالی تروریسم و فعالیت‌های غیرقانونی متمرکز خواهد بود.»

وی افزود که این سفر همچنین شامل دیدارهایی با متحدانمان در خلیج (فارس) خواهد بود که با هدف توسعه مرکز مقابله با ترویسم ضروری است و موجب گسترش گفت‌وگوها با هدف تلاش برای مقابله با تروریسم از طرق جدید و تاثیرگذار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.