به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش شده که تدارک برای این مراسم تقریبا به مدت یک سال طول کشیده و به همین منظور هزاران هنرمند در میدان مقابل کاخ پادشاهی این کشور بنای پرخرجی را ایجاد کرده‌اند.

پادشاه بهومیبول آدولیادج در ۱۳ اکتبر سال گذشته میلادی در سن ۸۷ سالگی فوت کرد.

او برای مدت هفت دهه در این کشور حکمرانی کرده و بسیاری از مردم این کشور معتقدند که وی عامل احیای منزلت پادشاهی این کشور است.

قرار است تا چند روز دیگر مراسم سوزاندن جسد پادشاه تایلند برگزار شود و انتظار می‌رود که جمعیت چند صد هزار نفری در این مراسم حضور پیدا کنند.

عوامل برگزاری این مراسم طی روزهای اخیر شدیدا مشغول تمرین‌هایی برای اجرا در این مراسم هستند.

محبوبیت این پادشاه تایلند بعد از آن افزایش یافت که یک ماشین قدرتمند روابط عمومی در تبلیغ این خاندان به راه افتاد و اخبار شبانگاهی در تایلند شامل بخشی روزانه درباره خاندان سلطنتی بوده است و این تبلیغات گسترده سبب شد که این پادشاه درگذشته تایلند جایگاهی خداگونه پیدا کند.

قرار است ده‌ها تن از سران کشورها از جمله "جیگمه خسار نامگیل وانگچوک"، پادشاه بوتان و "آکیشینو" و "کیکو" دو شاهزاده ژاپنی به همراه چندین تن دیگر در مراسم تدفین شرکت کنند و این مراسم قرار است پنج روز طول بکشد.

سال گذشته میلادی "ماها واجیرالونگکورن"، پسر بهومیبول رسما جانشین او در پادشاهی شد اما تا زمان برگزاری مراسم تدفین پدرش تاج‌گذاری او اتفاق نمی‌افتد.

قرار است مراسم سوزاندن جسد پادشاه درگذشته تایلند در تاریخ ۲۶ اکتبر (چهارم آبان) برگزار شود.

این روز در این کشور یک مناسبت ملی و تعطیل عمومی اعلام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.