به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری تظاهرات بزرگ ضدصهیونیستی در فستیوال جوانان و دانشجویان جهان در سوچی روسیه پرچم بزرگ فلسطین با حضور دانشجویانی از ملیت‌های مختلف، به اهتزاز درآمد.

محمد اصغری، سخنگوی مرکز بین المللی عدالت برای صلح، گفت: متاسفانه مقامات روسی برگزارکننده این فستیوال به بهانه عدم شناسایی کشور فلسطین از سوی سازمان ملل، از قرار دادن پرچم این کشور در میان کشورهای شرکت‌کننده خودداری کرده بودند و این اتفاق از روز نخست مورد اعتراض گسترده دانشجویان ضدامپریالیستی قرار گرفت.

 

اصغری گفت: در چند روز اخیر برخی از دانشجویان فلسطینی به دلیل تلاش برای پایین آوردن پرچم منحوس رژیم صهیونیستی که برای اولین بار در تاریخ این فستیوال برافراشته شده بود، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در روزهای نخست آغاز فستیوال با ابتکار جوانان ایرانی شرکت‌کننده، تجمعات اعتراضی با حضور دانشجویان کشورهای مختلف در حمایت از فلسطین برگزار شد. همچنین دانشجویان ایرانی در قالب یک کمپین خواستار اخراج اسرائیل از این فستیوال شدند.

سخنگوی مرکز بین المللی عدالت برای صلح ادامه داد: بخش قابل توجهی از شرکت‌کنندگان حامیان آرمان فلسطین و مخالف اشغال‌گری و جنایات رژیم صهیونیستی هستند و از این رو حرکات خودجوش دیگری نیز در حمایت از فلسطین در حاشیه و متن بزرگ‌ترین گردهمایی دانشجویان جهان صورت پذیرفت.

اصغری افزود: سرانجام این اعتراضات منجر به ایجاد تظاهراتی بزرگ با حضور دانشجویانی از ایران، فلسطین، لبنان، کوبا، ونزوئلا، آمریکا، سوریه، اردن، عراق، اسپانیا، روسیه و... شد که با سر دادن شعارهای ضد اشغالگری همراه بود.

 

وی بیان کرد: در نهایت علیرغم مخالفت و کارشکنی عده‌ای اندک از صهیونیست‌ها و با همت جوانان شرکت‌کننده، پرچم بزرگ فلسطین در ورودی این فستیوال به اهتزاز درآمد و همزمان با این اتفاق، نشست‌های مختلف علمی به منظور تبیین مسئله فلسطین برگزار شد.

این فعال بین‌الملل افزود: اقدامات آتش به اختیار جوانان مبارز شرکت‌کننده منجر شد تا وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای رسمی از این رفتار اشتباه عذرخواهی کند.

اصغری در پایان با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره فستیوال جوانان و دانشجویان جهان در روسیه، خاطرنشان کرد: این فستیوال از گذشته محلی برای تجمع دانشجویان ضدامپریالیست جهان بوده و در این دوره نیز جوانانی از مرکز بین المللی عدالت برای صلح به عنوان نمایندگان ایران در این فستیوال شرکت کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.