به گزارش تسنیم، صبح امروز در پانزدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اعضای این شورا در بررسی دستورهای جلسه به طرح نظرات خود در خصوص یک فوریت طرح اصلاحیه مصوبه شماره ۱۶۰.۶۷۹.۱۷۴۳۲ مورخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۸۴ با عنوان الزام شهرداری تهران به تهیه و اجرای دستورالعمل ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ... به کارکنان شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه  پرداختند. 

در این جلسه مرتضی الویری در مخالفت با یک فوریت این طرح به اظهارنظرات خود پرداخت و خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفت: باید در خصوص اولویت و ضرورت طرح‌هایی که در دستور کار جلسات شورا قرار می‌گیرد توجه بیشتری مبذول شود و خوب است برای طرح‌ها مطالعات درستی صورت گیرد تا از تکرار و یا بحث‌های غیرضروری جلوگیری شود. 

وی از مصوبه هفته گذشته شورای اسلامی شهر تهران نیز سخن گفت که با وجود مصوبه مشابهی‌ که توسط شورای چهارم به تصویب رسیده در هفته گذشته نیز این مصوبه مشابه مجددا به تصویب اعضا رسیده است. 

عضو شورای شهر تهران همچنین بر این نکته تاکید کرد که خیلی وقت‌ها بدون توجه به فوریت و ضرورت مصوبات رای‌گیری می‌شود در حالی که ضروری است این فوریت‌ها در کمیسیون‌ها بررسی شود و ما خیلی وقت‌ها در مصوبات و حتی فوریت آنها اشکال نداریم بلکه در نحوه اجرای مصوبات با مشکل مواجه هستیم. 

وی که در مخالفت با یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارائه گزارش در خصوص خدمات به اعضای شهرداری سخن می‌گفت، گفت: در سال ۱۳۸۴ مصوبه‌ای صادر شده و مبتنی بر آن از شهرداری خواسته شده است که هر ۶ ماه یک بار عملکرد خود را در این زمینه گزارش دهد. مصوبه امروز هم همان مصوبه و با قید یک فوریت است. 

به گزارش تسنیم، در ادامه ابراهیم امینی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با این مصوبه سخن گفت و تصریح کرد: درست است که قبلا  مصوبه‌ای در این خصوص موجود بوده است، اما براساس آن کل اختیارات در خصوص نوشتن و اجرای مصوبه به عهده شهرداری واگذار شده و فوریت اصلاحیه مصوبه امروز تحت همان عنوان طراحی و ارائه شده با این تفاوت که نظارت بر عهده شورای اسلامی شهر باشد تا از ایجاد مفاسد در این خصوص جلوگیری شود.

یک فوریت این طرح در ادامه به رای گذاشته شد و با رای منفی اعضا این یک فوریت رای نیاورد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.