به گزارش خبرآنلاین، شکور پورحسین نماینده پارس آباد در نطق میان دستور خود به نقد برخی مسئولان پرداخت و گفت: با گذر از تعارف‎های معمول و ضمن ارج نهادن به دستاوردهای دولت همچون برجام و کنترل شتاب تورم، ایجاد طرح تحول سلامت به برخی از بحران ها اشاره می کنم.

او افزود: در این مملکت اگر همت و روشن بینی وجود داشته باشد مشکل مردم حل می‌شود. مشکل اصلی عینک ما است،‌اولین بحران بحران بی مسئولیتی است. این مشکل از چنان عمقی برخوردار است که امروز بحران ساز و درمان گر جای خود را عوض کرده اند،‌ مردم نام برخی از وزارتخانه ها را به بحران آفرین تغییر داده اند مانند وزارت نیرو و بانک مرکزی.

پورحسین معتقد است: «بی دقتی و سهل انگاری مسئولان بانک مرکزی بحرانی را دامن گیر کشور کرده است که به واسطه آن سرمایه اجتماعی کشور آسیب دیده است. برخی از طریق ایجاد موسسه های غیرمجاز به ریش حکومت و ملت می خندند. مسئولان اگر حلال مشکلات مملکت نیستید، برای نظام هزینه نتراشید.»

در ادامه هم سید جواد ابطحی نماینده خمینی شهر این نقد را پی گرفت و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به اسلام و علاقه مند کردن مردم است. مسئولین و نهادهای ذی ربط در این حوزه چه کرده ایم؟ پس گرفتن حقوق غصب شده محرومان و باز گردان به خود آنان و مخالفت با ظالمان در همه عرصه ها، تقسیم اموال عمومی میان مردم، گرفتن  وجوهات شرعی و رساندن آنها به دست صاحبان اصلی اموال این است که نشاط به جامعه می آورد.

ابطحی با لحن خاص خود افزود: گویا ما اسلام را قبول نداریم و اجرا نمی کنیم. رشد بی بندو باری،‌ بد بینی نسبت به نظام، روحانیت و ... مشکلاتی است که با آنها روبرو شده ایم. مسئولان آیا شب را راحت می خوابید؟ یک فرد در زمان مسئولیتش می تواند منشاء خدمات گسترده ای باشد یا منشاء مشکلات جدید شود. ما همه این راه را آزموده ایم. سال های مسئولیت می گذرد اما برای ثانیه ثانیه این مسئولیت ها باید پاسخگو باشیم.

گله از رسانه‌ای شدن مشکلات مسئولان

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت در مجلس هم صحبت‌های خود را به سخنان اخیر ترامپ اختصاص داد و گفت: این روزها شاهد تکرار بدعهدی آمریکا هستیم،‌ سخنان اخیر ترامپ نشان داد که اعتماد به آمریکا جز خسارت برای کشور حاصل دیگری ندارد. دستور ایشان نشان می دهد که آمریکا قصد دارد یک پوسته ظاهری از برجام را حفظ کند و آن را وسیله ای برای عقب راندن ایران از موضع خود کند.

او ادامه داد: در مجموع سخنان ترامپ فاقد هر گونه معیار حقوقی و بین المللی بود و آنچه ایشان در مورد سپاه گفتند بدانند که سپاه مقتدر ما که نقش حفاظت از آرمان های انقلاب را دارد، برای همیشه محبوب ملت ایران خواهد ماند و ما به عنوان نماینده های مردم قدردان زحمات آنها خواهیم بود. مسئولان در این شرایط اگر اختلافی دارند آن را به رسانه های رسمی و مردم نکشانند. در این صورت قطعا قضاوت مردم این است که آنهایی که نمی‌توانند مشکلات خودشان را حل کنند، در حل مشکل مردم هم ناتوانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.