به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس فدرال این کشور (FBI) اعلام کردند صنایع هسته‌ای، انرژی، هواپیمایی، آب و تولیدی حیاتی توسط هکرهایی با هویت دولتی دستکم از ماه مه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این دو نهاد همچنین متذکر شدند که هکرها در به خطر انداختن برخی از شبکه‌های هدف قرار گرفته موفق بوده‌اند اما به قربانیان یا موارد خاصی در این باره اشاره نکردند.

بر اساس گزارش‌ها، وزارت امنیت داخلی آمریکا "اطمینان دارد" که این کمپین همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تهدیدکنندگان، هدف‌های خود را در راستای یک کمپین بلند مدت، به طور فعال دنبال می‌کنند.

"کراودسترایک" که یک شرکت امنیت سایبری است، گفته که شاخص‌های فنی ذکر شده در گزارش، نشان می‌دهند که این حملات سایبری از جانب یک گروه هکری موسوم به "برسرک بیر" صورت گرفته که وابسته به روسیه است و صنایع انرژی، مالی و حمل‌ونقل را هدف قرار داده است.

آدام میر، معاون رییس کراودسترایک، در ایمیلی اظهار کرد: اقدام مخربی را از جانب این گروه مشاهده نکرده‌ایم.

رابرت لی، رییس اجرایی شرکت امنیت سایبری "دراگوس" نیز اظهار کرده که به نظر می‌رسد این گزارش بیانگر آن است که این هکرها در راستای اهداف دولت روسیه فعالیت می‌کنند.

FBI اظهار نظر در خصوص این گزارش را رد کرده است.

اسکات مک‌کانل، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز از تشریح اطلاعات ارائه شده در این گزارش خودداری کرد و همچنین اظهار نکرد که چه چیزی موجب شد تا دولت آمریکا هم‌اکنون اطلاعات به دست آمده را در دست عموم قرار دهد.

مک‌کانل گفت: این هشدار فنی توصیه می‌کند که از انجام فعالیت‌های مخرب سایبری که با چندین بخش‌ مرتبط است، خودداری کنیم و چنین اقداماتی را کاهش دهیم. این اخطار همچنین بر تعهد ما برای هشیاری در خصوص تهدیدهای جدید تاکید می‌کند.

رابرت لی از افشای این اطلاعات ابراز نگرانی کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم دشمنانمان آنقدر ماهر شوند که در آینده بتوانند به اقدامات مخربی دست بزنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.