ایرج میرزایی در گفت و گو با ایرنا افزود : این زندانی به مدت چهار سال است که به جرم قتل در زندان بسر می‌برد، پس از پیگیری‌ها و تلاش چند ماهه کارگروه دریافت رضایت در جرائم قتل عمدی زندان شاهرود و جلب رضایت اولیای دم ،مورد بخشش مادر داغدار مقتول قرار گرفته و از چوبه دار نجات یافت.

وی اظهار داشت: مقدمات اجرای حکم این زندانی برای سحرگاه امروز فراهم و این زندانی برای اجرای حکم قصاص راهی چوبه دار بود، اما با گذشت مادر داغدار از حق قانونی و شرعی خود مبنی بر اجرای حکم قصاص، این زندانی به برکت ماه محرم و صفر در لحظه آخر از مرگ حتمی نجات یافت. 

میرزایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جلب رضایت خانواده مقتول ، تصریح کرد: پیگیری‌های چندین ماهه مسئولان این زندان با کمک معتمدین، مسئولان ادارت و نهادها به خصوص بیت معظم آیت‌الله شاهرودی صورت پذیرفته است.

رییس زندان شاهرود با ابراز خرسندی از گذشت اولیای دم از قصاص نفس این زندانی یادآور شد : مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروه اخذ رضایت از شکات در جرائم قتل عمدی از ابتدای امسال در زندان شاهرود تشکیل شد، اضافه کرد: اعضای این کارگروه را رییس زندان، معاون رییس زندان، مسئول فرهنگی، روان شناس، مسئول اجرای احکام، دبیر شورای حل اختلاف زندان تشکیل می‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.