به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در آیین معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: در دانشگاه آزاد باید رتبه ملی و بین المللی حفظ شده و مسیرهای رشد و تعالی هم به مراتب طی شود. 

وی وحدت حوزه و دانشگاه را ضروری خواند و گفت: بدنبال عملی کردن وحدت واقعی حوزه و دانشگاه هستیم و بر این اساس باید دانشگاه آزاد اسلامی محل علم، فرهنگ ،اعتقاد و پژوهش باشد. 

ولایتی بیان کرد: بزرگترین و عمیق ترین مرکز الهیات و علوم الهی و مذاهب در دنیا شهر قم است و این شهر می تواند الگوی خوبی برای دانشگاه در زمینه تولید علم و دانش باشد. 

وی ادامه وحدت و یکپارچگی ایران را مدیون اردبیل دانست و گفت : اردبیل در یکپارچه سازی و احیای مجدد ایران بعد از 900 سال که با روی کارآمدن سلسله صفویه ممکن شد، بر گردن ایران حق دارد،خدماتی که سلسله صفوی به ایران کرد بی نظیر است. 

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم در این آیین گفت: دانشگاهها در حاکمیت ملی، تشخص بین المللی و در حیات اجتماعی بسیار دخیل هستند و انتظار این است دانشگاه بعنوان مرکز اخلاقیات نقش مهمی ایفا کند. 

وی افزود: اگر ما در تولید دانش جهانی سهیم نباشیم همه چیز را باختیم چرا که در آینده در یک بن بست وحشتناک علمی و مدیریتی دنیا قرار خواهیم گرفت. 

امام جمعه اردبیل گفت: شرایط آینده دنیا به سمتی می رود که هر کس دارای حاکمیت و مالکیت قوی باشد با تسلط بر مغزهای متفکر و تکنولوژی برتر تمام معادلات را بر هم خواهد ریخت. 

عاملی بیان کرد: ما از جهت رشد علمی انتظار داریم جایگاه تولید علم دانشگاه آزاد مشخص بشود و پایان نامه های تولید شده هم روال قانونی خود راطی کند. 

وی بیان کرد: من اگر بجای رییس دانشگاه آزاد باشم تشخص علمی و ارزیابی علمی این دانشگاه را در اولویت قرار می دهم، دانشگاه آزاد باید متکی به خودش بوده و بنیه علمی آن تقویت شود. 

در این آیین از خدمات سه ساله دکتر شامل رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل قدردانی و دکتر اسحق رسولی بعنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.