به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، یاسوتوشی نیشیمورا معاون سخنگوی دولت ژاپن امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موافقت کرده اند تا به همکاری مشترک با هدف افزایش فشار بر کره شمالی ادامه دهند.

رهبران ژاپن و آمریکا روز یکشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت کرده اند. این گفتگو پس از پیروزی ائتلاف حاکم ژاپن در انتخابات روز یکشنبه انجام شده است.

نیشیمورا افزود: آبه و ترامپ قصد دارند در جریان نخستین سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به ژاپن در روز ۵ نوامبر، گلف بازی کنند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز تاکید کرده است که در جریان سفر به کشورهای آسیایی با مقام های این کشورها درباره کره شمالی و بحران ایجاد شده به واسطه رفتارهای غیرمسئولانه و تحریک آمیز این کشور رایزنی خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا قرار است امروز دوشنبه برای دیدار با مقام های ارشد دفاعی و نظامی فیلیپین وارد این کشور شود.

وی در ادامه سفر به منطقه قرار است از تایلند، کره جنوبی نیز دیدن کند. این سفر در آستانه بازدید ترامپ از کشورهای آسیایی در اوایل نوامبر انجام خواهد شد.

ماتیس احتمالا امروز دوشنبه با وزرای دفاع ژاپن و کره جنوبی دیدار خواهد کرد. وی در نشستی با حضور وزرای دفاع آسه آن در فیلیپین طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شرکت می کند.

وی پس از فیلیپین قصد دارد به کره جنوبی سفر کند. علی رغم تهدیدات ترامپ علیه کره شمالی، ماتیس همچنان از تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران حمایت می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.