به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صادق خان شهردار لندن گفت در صورتی که پارلمان انگلیس توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را تایید نکند، احتمال برگزاری همه پرسی دوم وجود دارد.

به نوشته روزنامه گاردین، خان تاکید کرد، نمی‌توان در شرایطی بود که دولت انگلیس به توافق برگزیت دست یابد ولی پارلمان آن را رد کرده و همه را فلج کند.

وی همچنین یادآور شد برخی صنایع و تجار بزرگ شهر لندن هشدار دادند در صوتی که توافق مناسب برای جدایی لندن از بروکسل حاصل نشود، پایتخت انگلیس را ترک خواهند کرد.

وی از دولت خواست برنامه‌اش برای دوره گذار بعد از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را ارائه کند وگرنه بانک‌های اصلی اروپا ممکن است برنامه خروج از انگلیس داشته باشند. 

ترزا می نخست وزیر انگلیس اخیرا گفته بود لندن تلاش خود را برای به دست آوردن بهترین توافق برگزیت به کار می‌گیرد اما خود را آماده برگزیت بدون توافق نیز می‌کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز، ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند. مذاکرات دوساله خروج در ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز شد اما تا کنون با وجود برگزاری ۵ دوره مذاکره، پیشرفت چندانی حاصل نشده و دو طرف بر سر مسایل متعددی از جمله هزینه مذاکرات و آینده روابط مالی با یکدیگر تفاهم ندارند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.