به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، در پی تشدید جنگ لفظی میان رئیس جمهور آمریکا و سناتور ارشد جمهوری خواه این کشور، «جان مک کین» از دونالد ترامپ به دلیل نرفتن به سربازی انتقاد کرد.

مک کین که به مناسبت پنجاهمین سال به اسارت گرفته شدنش در جنگ ویتنام در مصاحبه‌ای با شبکه «سی اسپن» صحبت می‌کرد ،‌ گفت:« یک وجه جنگ که تا ابد جلوی صورت من می‌ماند این است که ما آمریکایی‌های با سطح کم درآمد را به جنگ فرستادیم و سطح پردرآمد دکترهایی را پیدا کردند که زائده استخوانی آن‌ها را تایید کنند.» این اظهارات مک کین اشاره واضحی از سوی وی به دونالد ترامپ است که به دلیل معافیت پزشکی از خدمت در ارتش در سال ۱۹۶۸ معاف شده بود.

سناتور مک کین در ادامه گفت: «این اشتباه است، وقتی ما از همه آمریکایی‌ها می‌خواهیم که به خدمت سربازی بروند، همه وظیفه دارند به خدمت سربازی بروند.»

ترامپ در ۴ سال با گرفتن ۴ معافیت تحصیلی در دانشگاه «فوردهایم» و «پنسیلوانیا» از اعزام به خدمت طفره رفت و در روزهای آخر دانشگاهش به یک باره به خدمت اجباری فراخوانده شد. پس از آن بود که وی در تست‌های فیزیکی از نظر پزشکی مورد تایید قرار نگرفت.

اظهارات مک کین در پاسخ به اظهارات ترامپ در تبلیغات انتخابات سال ۲۰۱۵ وی مطرح می‌شود که حضور مک کین در جنگ را زیر سوال برده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.