به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان با یادآوری این که سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان باید با هم، هم افزایی داشته باشند، تاکید کرد: گردشگری باید بر پایه‌ی میراث فرهنگی و صنایع دستی باشد.

او که در برنامه‌ی ذره بین رادیو تهران سخن می‌گفت، از تشدید نظارت بر هتل‌ها و مسافرخانه‌ها خبر داد و افزود: ما نظارت روی تورها را نیز بیشتر خواهیم کرد، زیرا تورهای غیر مجاز به گردشگری آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: آنهایی که می‌گویند اگر به کشور همسایه سفر کنیم، ارزان‌تر از ایران تمام می‌شود تحت تاثیر جنجال رسانه‌ای و دروغ بوده‌اند. حواسمان به تورهای گردشگری باشد و فریبشان را نخوریم.

 معاون رییس جمهور اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما در گردشگری قیمت تمام شده است. باید نرخ‌ها را رقابتی کنیم تا این فضا را بهبود بخشیم. موانعی که در گردشگری داخلی وجود دارد به عوامل زیر بنایی و نیروی انسانی و همچنین آموزش مربوط می شود که ما برای موضوع آموزش برنامه‌های جدی‌تری داریم.

وی همچنین گفت: گردشگری خارجی باعث ارز آوری برای کشور می‌شود و گردشگری داخلی باعث می‌شود ارز داخل کشور بماند، برای همین گردشگری داخلی اهمیت بیشتری برای این سازمان دارد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه درباره گرانی هتل‌ها، اظهار کرد: در همه جای دنیا ایام پرمسافر و کم‌مسافر وجود دارد که قیمت هتل‌ها هم متناسب با آن افزایش پیدا می‌کند. در ایام کم‌مسافر درصد اشغال هتل‌های ما تا 30‌درصد کاهش پیدا می‌کند و بیشتر اتاق‌های هتل‌ها خالی است. در زمان پرمسافر نیز قیمت‌های هتل‌ها بالا می‌رود زیرا باید در مجموع برای هتلداران نیز بصرفه باشد.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها برای سرمایه‌گذاران سوده‌تر است، بنابراین ممکن است اگر قیمت‌ها خیلی کاهش داده شود هم سطح سرویس‌دهی و هم علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کاهش پیدا می‌کند.

مونسان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت صنایع دستی که تا کنون حدود ۳۷۰ رشته ی آن شناسایی شده، اشاره کرد و افزود: ما در بخش تولید صنایع دستی مشکلی نداریم، اما در بخش بازار فروش ضعف داریم. باید به بخش برند سازی و معرفی محصولات توجه بیشتری داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.