به گزارش تسنیم، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ اظهار داشت که مصر برای کاهش تنش کنونی با ایران تلاش می‌کند.

وی افزود که روابط ما با ایران از حدود ۴۰ سال قبل قطع شده است و ما برای کاهش تنش موجود و تضمین امنیت برادرانمان در خلیج فارس تلاش می‌کنیم.

السیسی بر حمایت کشورش از کشورهای عربی خلیج فارس تاکید کرد و گفت که مصر بخشی از امنیت ملی عربی است که شامل امنیت و ثبات کشورهای عربی خلیج فارس نیز می‌شود.

تصمیم آشتی با اخوان‌المسلمین با مردم است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که آشتی با اخوان‌المسملین در دوره حکومت وی، در دست او نیست، بلکه با مردم است. ملت  مصر خیلی خشمگین هستند و دیگران باید این موضوع را در نظر بگیرند.

از قطر می‌خواهیم که در امور ما دخالت نکند

السیسی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تاکید کرد که مصر، عربستان، امارات و بحرین از قطر می‌خواهند در امور دیگران دخالت نکنند و دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند.

وی افزود: ما چیز عجیبی نمی‌خواهیم. ما خواهان عدم دخالت یا عدم حمایت از تروریسم و افراطی‌ها یا سایر اقدامات هستیم و خواسته‌های مصر، عربستان، امارات و بحرین از قطر روشن است.

السیسی گفت: مصر سیاست ثابتی مبنی بر عدم دخالت در امور کشورهای دیگر را دنبال می‌کند و ما از کشورهای دیگر می‌خواهیم که در امور مصر دخالت نکنند.

رئیس‌جمهور مصر اظهار داشت: کشور خاصی را نام نمی‌برم، اما برخی از کشورها با پول و سلاح از تروریسم حمایت می‌‌کنند و تروریست‌ها را آموزش می‌دهند. این کشورها همچنین از حمایت‌های معنوی و رسانه‌ای و سیاسی از تروریست‌ها دریغ نمی‌کنند.

برخی از تررویست‌ها از سوریه و عراق به مصر فرار کرده‌اند

السیسی در ادامه گفت که تروریسم فقط مصر یا کشورهای عربی را تهدید نمی‌کند، بلکه این پدیده کل منطقه خاورمیانه و همچنین اروپا را تهدید می‌کند.

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که مبارزه با تروریسم، چالشی حقیقی برای ثبات و امنیت کل دنیا است و دولت مصر از چندین سال قبل بر ضرورت مبارزه با این گروه تروریستی تاکید می‌کند.

السیسی بر ضرورت وحدت همه کشورهای دنیا برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت که غلبه بر تروریسم، تلاش‌های مشترک زیاد و اراده‌ای حقیقی می‌طلبد.

ارتش ملی سوریه مسئول برقراری امنیت در این کشور است

السیسی گفت که مصر، سیاست ثابتی را در قبال سوریه و کشورهایی که با مشکلات مواجه هستند، دنبال می‌کند و مهمترین این سیاست‌ها حفظ وحدت این کشورها است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ دولت ملی در سوریه گفت: ارتش ملی سوریه مسئول انجام این ماموریت و مبارزه با تروریسم است. این تنها راه پایان دادن به هرج و مرج در منطقه، به‌ویژه در سوریه، لیبی و سومالی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.