به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آلمان درخصوص تعداد درخواست‌های استردادی که به اتهام جرایم تروریستی صورت گرفته و نیز احتمال موافقت برلین با این درخواست‌ها اطلاعاتی ارائه نکرده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر افرادی که برای استرداد آنان از جانب دولت ترکیه درخواست صادر شده، به جرایمی از جمله قتل و ضرب و شتم متهم هستند و تنها هشت تن از ۶۰ نفری که ترکیه تقاضای استرداد آنان تا ماه فوریه را دارد، دارای اتهامات تروریستی هستند.

ترکیه بارها آلمان را برای پناه دادن به هزاران مظنونی که بر اساس ادعای آنکارا در کودتای نافرجام سال گذشته این کشور دست داشته‌اند، متهم کرده است. در این کودتا که در شب ۱۵ ژوئیه سال گذشته صورت گرفت، بیش از ۲۰۰ سرباز و شهروند غیرنظامی کشته شدند.

مولود چاووش اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در نوامبر گذشته اظهار کرد، آنکارا تا آن زمان برای بازگشت ۴۰۰۰ عضو مظنون حزب کارگر کردستان موسوم به پ.ک.ک درخواست صادر کرده بود.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه نیز بارها ناامیدی خود را از پذیرش درخواست تحویل این مظنونان به دولت ترکیه از جانب برلین ابراز کرده است.

وی در سخنرانی ۱۹ اکتبر خود در استانبول گفت: من پرونده ۴۵۰۰ تن از اعضای پ.ک.ک را به آلمان تحویل دادم اما هنوز هیچ پاسخی از برلین دریافت نکرده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.