به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز؛ «دونالد توسک»، رئیس شورای اروپا، با «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، اتمام حجت کرد و به وی گفت این لندن است که باید تصمیم نهایی را درباره اجرایی شدن طرح برکسیت اتخاذ کند و نه اتحادیه اروپا.

توسک به سخنان اخیر ترزا می اشاره کرد که در جمع نمایندگان پارلمان انگلیس گفته بود در انتظار تصمیم نهایی اتحادیه اروپا درباره چگونگی تعاملات با لندن پس از برکسیت است.

توسک اظهارات ترزا می را رد کرد، فشار اصلی را بر روی وی قرار داد و افزود: این دولت ترزا می است که باید مسئولیت چگونگی پیگیری مذاکرات را برعهده بگیرد. بدون شک این موضوع به لندن بستگی دارد که ماجرای برکسیت چگونه تمام شود؛ با یک توافق خوب، بدون توافق و یا حتی لغو برکسیت.

ترزا می روز گذشته اعلام کرده بود 27 کشور اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرند پس از برکسیت خواستار چه روابطی با انگلیس هستند، پس از مشخص شدن این موضوع، دور بعدی مذاکرات آغاز خواهد شد.

دونالد توسک با این ایده مخالف است و خطاب به 27 عضو اتحادیه اروپا گفت: ما باید بدون توجه به اینکه مسیر مذاکرات چه خواهد بود، وحدت خود را حفظ کنیم. سخت ترین قسمت ماجرا هنوز پیش روی ما قرار دارد، اگر ما در این موضوع (حفظ وحدت) شکست بخوریم، بدون شک مذاکرات نیز با ناکامی ما خاتمه خواهد یافت.

زمانیکه از توسک پرسیده شد پس از برکسیت چگونه اتحادیه اروپا را دوباره سازمان دهی می کنید، او پاسخ داد: ترجیح می دهم به جای جایگزین کردن کشوری دیگر در صندلی انگلیس، سایز اتحادیه را کوچک کنم و اندازه جدید آن را بدون حضور انگلیس را می پذیرم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.