به گزارش مهر، حسین ذوالفقاری در نشست ستاد مرکزی اربعین با بیان مسائلی که در حوزه هزینه سفر به اربعین مطرح شده است، گفت: تلاش بسیاری کرده ایم که امسال به نسبت گذشته خدمات و تسهیلات بیشتری ارائه دهیم و در کنار آن از هزینه سفر بکاهیم.

وی تاکید کرد: با این حال تقاضای اصلی ما از مردم این است که به فضاسازی ها و شایعات توجه نکنند و اخبار را از طریق ستاد اربعین پیگیری نمایند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: از سوی دیگر درخواست ما از مسئولان کمیته های ستاد اربعین این است که اطلاع رسانی دقیق و شفافی به مردم ارائه دهند تا مانع شایعات موجود شوند.

ذوالفقاری با بیان اینکه کمیته فرهنگی باید حضور بیشتری در رسانه ها داشته باشد، تاکید کرد: قطعا برخی از شایعات مطرح شده به خاطر عدم شفافیت در اطلاع رسانی است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که در حوزه زیرساختی اقدامات ویژه ای صورت گرفته است، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از یک طرف و همکاری مردم از سوی دیگر همچنین مدیریت درست چنین به نظر می رسد امسال مانند سالهای گذشته ترافیک و ازدحام جمعیت به ویژه در مرزها نداشته باشیم.

وی یکی از مشکلات مرزی در ایام اربعین را ورود زائران بدون ویزا عنوان کرد و ادامه داد: امسال طرح ناجا برای جلوگیری از ورود زائران غیرقانونی با جدیت پیگیری می‌شود زیرا اگر زائران بدون ویزا وارد عراق شوند دولت عراق قطعا مرز را خواهد بست.

ذوالفقاری با بیان اینکه هزینه ویزا و بیمه را نسبت به ایام غیراربعین کاهش دادیم، تصریح کرد: همچنین در کمیته کنسولی جلسه ای برای بررسی صدور سریع تر ویزاها برگزار شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین به هزینه حوزه حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: از سازمان حمل و نقل و ترافیک می خواهیم درباره قیمت ها بررسی دوباره ای داشته باشد تا قیمت ها در حد منطقی کاهش یابد.

وی افزود: نمی خواهیم انگیزه حضور رانندگان خودروهای عمومی در مناطق مرزی از بین برود اما درخواست ما  منطقی تر شدن قیمت ها است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.