بهتاش فریبا در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که داربی هشتاد و پنجم را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: به نظرم استقلال با آمدن وینفرد شفر با یک شوک مثبت کار را ادامه‌ می‌دهد. از طرفی مصدومان تیم هم به تمرینات و بازی‌ها ‌اضافه شده‌اند. ابراهیمی در وسط زمین کار می‌کند و اسماعیلی هم سر حال در خدمت تیم است. سجاد شهباززاده هم به تیم ‌اضافه شده است. استقلال برابر نساجی یک تیم دونده و خوب بود که کارهای تاکتیکی را به خوبی انجام می داد. با این حال استقلال از ‌دقیقه ۷۰ – ۷۵ دچار افت بدنی شد و مجبور شد تغییراتی را انجام دهد. معتقدم که استقلال گل‌هایش به موقع بود و البته این تیم گل بدی هم خورد. فکر این که مهاجمان نساجی و پرسپولیس مثل هم هستند غلط است. باید حواس استقلالی‌ها خیلی جمع باشد. مهاجمان پرسپولیس فشار خوبی می‌توانند بیاورند و بازیکنی مثل علیپور جاگیری‌های خیلی خوبی دارد. مصاف استقلال و پرسپولیس ربطی به جدول رده‌بندی ندارد و پیروزی در این بازی می‌تواند یک مربی را تا یک سال در یک تیم نگه دارد. من پرسپولیس را مقابل نفت سر حال ندیدم. ظاهرا طارمی و مسلمان در این بازی نیستند و این به نفع استقلال است.

وی افزود: با تمرکز می‌توان در داربی موفق شد. داربی هشت – ۹ موقعیت به شما نمی‌دهد و تنها دو، سه فرصت دارید و باید از آنها استفاده کنید. من آرزو می‌کنم استقلال در این بازی پیروز شود، هر چند که فکر می‌کنم احتمال تساوی در این بازی بیشتر است.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که در چند داربی حاضر بوده و بهترین و تلخ‌ترین خاطره‌اش از مصاف‌های استقلال و پرسپولیس کدام است، اظهار کرد: من تقریبا شش دفعه بود که به عنوان مربی در داربی‌ها حضور داشتم. یک بازی که همان ۳ بر ۲ معروف است را باختم، چهار بار با مظلومی و یک بار هم با منصوریان پیروز شدم. همان بازی که من همیشه می‌گویم ۳ بر یک بردیم چون من گل دوم پرسپولیس را قبول ندارم. یک بار هم در دوران بازیگری به پرسپولیس گل زدم و آن بازی مساوی شد. (داربی سال ۶۱) اما بهترین خاطره‌ام پیروزی ۲ بر صفر برابر پرسپولیس بود. در آن بازی که هدایت استقلال را پرویز مظلومی بر عهده داشت خیلی عالی کار کردیم و می‌شد چهار – پنج گل بزنیم. دو بار توپ را به تیر دروازه‌ زدیم و چند تک به تک را گل نکردیم. خاطره تلخم هم شکست ۳ بر ۲ بود که در آن بازی اگر یوسفی و شریفات فرصت‌ها را از دست نمی دادند می‌شد با اختلاف بالا ببریم.

فریبا در پایان و در پاسخ به این سوال که چه خاطره‌ای از مصاف استقلال و پرسپولیس (سال ۷۳) که در آن درگیری میان امیر قلعه‌نویی و مجتبی محرمی رخ داد، دارد - او در آن زمان دستیار نصرالله عبداللهی در استقلال بوده است - گفت‌: شرایط در آن بازی به گونه‌ای پیش رفت که ما ۲ بر صفر عقب افتادیم. از همان ابتدای بازی هر دو تیم خیلی محکم بازی می‌کردند و درگیری زیاد بود. نمی‌خواهم درباره اتفاقات بازی صحبت کنم و این که چه شد ولی در کل شاهرودی که اخراج شد زرینچه به سمت راست رفت و موتور ما هم روشن شد. مطمئنا اگر تماشاگران پرسپولیس وارد زمین نمی‌شدند ما گل سوم را هم می‌زدیم، چون همه تیم ما در محوطه جریمه تیم حریف بودند. بعد از بازی هم که بازیکنان خطاکار را به بازداشتگاه بردند و محرومیت‌های سنگینی برای آنها اعمال شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.