به گزارش ایسنا، حسین کنعانی مقدم گفت: دیدار جامعه روحانیت مبارز با حسن روحانی را باید بازگشت روحانی به اصل خود تعبیر کرد. بهتر است بگوییم که روحانی دارد به اصل خود باز می گردد نه اینکه دیگران می خواهند مجذوب آقای روحانی شوند. به اعتقاد من ملاقات جامعه روحانیت مبارز با رئیس جمهور نشانه بازگشت آقای روحانی به جامعه روحانیت است.

او تاکید کرد: این دیدارها از یک سو می تواند باعث هماهنگی و همدلی باشد و از سوی دیگر به شفاف شدن مواضع جریان اصولگرایی و مواضعی که آقای روحانی در مورد اعتدال گرایی اتخاذ می کند؛ کمک کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با رد ایجاد شکاف میان اصولگرایان سنتی و جمنا ، گفت: پیش بینی من این است که از جریان اصولگرایایی و اصلاح طلبی یا حتی اعتدالی در حال دستیابی به جریان جدیدی هستیم. جریان حق طلبانه . فراموش نکنیم که حق، حقوق و مطالبات مردم باید همان عنصری باشد که جریان های سیاسی خود را با آن هماهنگ می کنند. نه اینکه به عنوان مدعی العموم مطالبات سیاسی خود را به نام مردم طرح کنند و در نهایت حق مردم گم شود. به اعتقاد من جریان های سیاسی بدون رای مردم هیچ اثرگذاری نخواهند نداشت لذا معتقدم بحث های فعلی مقدمات ظهور و بروز جریان حق طلبی است.

کنعانی مقدم در پاسخ به اینکه اصولگرایان و به طور مشخص جمنا در مسیر رسیدن به این جریان حق طلبانه چه گامی بر می دارند، گفت: جمنا به عنوان بخشی از جریان اصولگرایی به این موضوع توجه دارد. شاید یکی از موضوعاتی که باعث می شود جمنا مورد توجه باشد این است که حرف جناح سیاسی خود را نمی گوید بلکه حرف مردم را بیان می کند. به نظر من حتی در اصلاح طلبان نیز این نگاه آرام آرام به مطالبات جناحی غالب شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.