به نوشته روزنامه ایران، حسین بزرگی‌زاده گفت: هنوز به جمع‌بندی صریح و مشخصی درباره این حوادث نرسیده‌ایم و بنده از دیشب تاکنون در همین راستا پیگیری‌هایی را انجام دادم. او افزود: گفته شده که از سوی سرایدار مدرسه، مسائل غیراخلاقی رخ داده که اصلاً این موضوع به اثبات نرسیده است.

بزرگی‌زاده با بیان این مطلب که تبعات حوادث رخ داده در کردستان عراق را در منطقه شاهد هستیم، گفت: اتفاقات کردستان عراق در منطقه ما اثر گذاشته و عده‌ای به دنبال این بودند که آشوب و بلوایی به راه بیندازند و این موضوع را بهانه کردند. وی اظهار کرد: با معاون سیاسی استانداری جلسه داشتم و نظارت‌های ایشان را جویا شدم که همچنان موضوع در دست بررسی است. او ادامه داد: در حال حاضر شرایط در منطقه عادی است. منتها ۲ مدرسه آسیب دیده‌اند که یکی خسارت کمتری داشته و از شنبه کارش را شروع می‌کند و مدرسه دیگر به علت حجم خسارات وارده، حدود ۱۰ روز کار دارد و زمان شروع به کارش، بسته به نظر شورای تأمین استان دارد. بزرگی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر نیروی خدماتی که ۲۸ سال سن دارد، در بازداشت به سر می‌برد، عنوان کرد: والدین آن دانش‌آموز رضایت داده اند. پلیس هم بلافاصله در محل حضور پیدا کرد و گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است. البته پلیس سرایدار را در بازداشت نگه داشته تا بررسی عمیق‌تری داشته باشند؛ ولی تا این لحظه به این نتیجه نرسیدند که تخلف یا جرمی اتفاق افتاده است.

بازپرس ویژه وزیر آموزش و پرورش درباره خسارات وارده به تعدادی از خودروهای اطراف مدرسه، گفت: به تعدادی از ماشین‌های همکاران خسارت وارد شده که در این رابطه با استانداری هماهنگ کردیم تا اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین خانه سرایدار را آتش زدند که تمام وسایلش سوخته است؛ قرار شده با کمک استانداری و معاون امنیتی استان این مسأله نیز حل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.