به گزارش ایلنا به نقل از حریت،‌ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته –سه شنبه-در پیامی که به مناسبت روز سازمان ملل صادر کرده بود گفت« داعش،‌ القاعده، پ ک ک و ... همگی خطر بزرگی نه تنها برای امنیت کشور ما بلکه برای امنیت و ثبات منطقه و تمام جهان هستند.»

وی افزود: «هیچ بهانه و یا برنامه‌ای نمی‌تواند ترور و تامین نظامی سازمان‌های تروریستی را قانونی کند. اکنون زمان آن است که همکاری و همبستگی باید در میان سازمان ملل متحد برای مقابله با تروریسم افزایش پیدا کند.»

 ۲۴ اکتبر سال ۱۹۴۵ زمانی بود که چارچوب سازمان ملل اجرایی شد و این تاریخ هرساله به عنوان روز سازمان ملل متحد جشن گرفته می شود.

اردوغان در پیام تبریک خود همچنین مجددا خواستار اصلاح سازمان ملل متحد شد و گفت: «اصلاحات در سازمان ملل یک نیاز است و نباید به تاخیر افتد، در برابر آن غفلت شود و یا نادیده گرفته شود.»

اردوغان با تکرار شعارش مبنی بر اینکه دنیا بزرگتر از پنج عضو است به پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل چین،‌ فرانسه، روسیه و انگلیس به همراه آمریکا اشاره کرد و گفت: «چه زمانی این بی عدالتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد اصلاح می شود؟»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.