به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان اعلام کرد که مصمم است به مازاد عرضه در بازار نفت پایان دهد، قیمت نفت امروز نیز همچون دیروز با افزایش مواجه بود و در نزدیکی بالاترین رقم ۴ هفته اخیر که روز گذشته به ثبت رسیده بود معامله شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 8 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه گذشته به رقم 58 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت دیروز 96 سنت، معادل 1.7 درصد افزایش داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 4 سنت کاهش به 52 دلار و 43 سنت رسید.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه گفت، تمرکز همچنان روی کاهش میزان ذخایر نفت در کشورهای صنعتی و رساندن آن به رقم متوسط 5 سال اخیر است. این سخنان گمانه‌زنی‌ها در مورد تمدید توافق کاهش تولید اوپک و سایر تولید کنندگان را تقویت کرد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه از ماه ژانویه روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید خود کاسته‌اند. این توافق در مارس 2018 منقضی می‌شود، اما تولید کنندگان در حال بررسی تمدید این توافق هستند.

تونی نونان، تحلیلگر مؤسسه میتسوبیشی در توکیو گفت: «اوپک کاهش تولید را ادامه می‌دهد... با وجود اینکه میزان تولید نفت شیل آمریکا در حال ترمیم است، اما میزان ذخایر نفتی در حال کاهش است و این در حالی است که ما اکنون در حال حرکت به‌سمت فصل سرما هستیم که تقاضا در بازار بالا می‌رود».

انستیتوی نفت آمریکا دیروز اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 519 هزار بشکه افزایش داشته است، این در حالی است که تحلیلگران انتظار کاهش 2.6 میلیون بشکه‌ای این ذخایر را داشتند.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا در مورد میزان دقیق ذخایر انرژی این کشور اواخر امروز منتشر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.