به گزارش ایلنا به نقل از الحیات، «جاسم محمد جعفر» نماینده مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون امروز –چهارشنبه- از قصد «حیدرالعبادی» نخست وزیر این کشور برای سفر به سوریه خبر داد.

خبرگزاری رسمی عراق با اعلام این خبر نوشت که هدف العبادی از این سفر ارائه دیدگاه بغداد در زمینه بحران‌ها و حمایت از ثبات و امنیت در همکاری با کشورهای همسایه است.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت: «سوریه بخش مهمی از پرونده مبارزه با تروریسم بوده و نقش این کشور غیرقابل انکار است.»

وی تاکید کرد: «ارائه این طرح و دیدگاه به سوریه پس از ترکیه، ایران، عربستان و مصر و اردن منجر به نزدیک شدن دیدگاه ها میان این کشورها با وجود اختلاف‌نظرها میان این کشورها است.»

این نماینده ائتلاف دولت قانون همچنین گفت: «آمریکا به هیچ وجه با سفر العبادی به سوریه و دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور مخالفتی ندارد.»

العبادی در حالی قرار است به سوریه سفر کند که صبح امروز به ترکیه سفر کرده و با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. نخست وزیر عراق در نظر دارد پس از ترکیه عازم ایران شود. پیش‌تر العبادی به کشورهای عربستان و اردن نیز سفر کرده و با مقام‌ها این کشورها به رایزنی پرداخته بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.