به گزارش ایرنا از پلیس آگاهی تهران بزرگ، این حادثه روز ۱۳مرداد ماه امسال توسط خانم جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۲۸ تهران نو به مامورین اعلام کرد که توسط راننده یگ دستگاه خودرو پراید سفید رنگ ربوده شده و با تهدید و ضرب و شتم شدید، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. 

همچنین با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی همراه با آزار و اذیت و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

بنابر این گزارش، این خانم جوان پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 18 روز 13مرداد که در خیابان دماوند – مقابل تالار قصر کیان به قصد عزیمت به منزل سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم(سرنشین) که راننده آن مردی جوان بود که پس از طی مسیر کوتاهی، از مسیر اصلی منحرف شد و در کوچه ای بن بست، در داخل خودرو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و سپس گوشی تلفن همراهم را نیز گرفت و مرا از خودرو پایین انداخت و متواری شد. 

براین اساس همزمان با آغاز رسیدگی به اولین پرونده، شکات دیگری نیز با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی اعلام شد که به این شیوه و شگرد، توسط راننده خودروهای مختلف پراید با رنگ های متفاوت و همچنین یک دستگاه خودرو مزدا 3 مورد ضرب و شتم، تهدید و آزار و اذیت قرار گرفتند. 

همچنین یکی از شاکیان که با حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش گفت: در ساعت 13 مورخه 15 مهر ماه امسال نیز در خیابان سبلان به عنوان مسافر و به مقصد میدان نوبنیاد سوار خودرو پراید سفیدرنگ که راننده آن جوانی حدودا 30 تا 25 ساله بود شده که پس از رسیدن به میدان نوبنیاد، ناگهان راننده با تغییر مسیر و پیچیدن به داخل خیابان ورود ممنوع و توقف در اواسط کوچه، ناگهان با پیچ گوشتی به سمت من حمله ور شد و شروع به ضرب و شتم شدید کرد که با ضربه ی پا موفق به شکستن شیشه سمت شاگرد راننده کرده و مرا از ماشین به بیرون پرتاب انداخت و از محل متواری شد.

همچنین شاکی دیگری در اظهاراتی مشابه عنوان کرد: راننده جوان یک دستگاه خودرو پراید به شماره انتظامی ایران11/***ل17 به عنوان مسافر از مقابل ایستگاه مترو(میدان شهدای) هفتم تیر به مقصد خیابان پلیس سوار کرد که اما در ادامه مسیر، با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و پس از آن از ماشین به بیرون پرتاب کرد. 

شاکی دیگری که توسط راننده یک دستگاه خودرو مزدا 3 تیره رنگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود، در اظهارات به کارآگاهان گفت: در ساعت 22 از محل کارم در سعادت آباد خارج شده و درکنار خیابان ایستاده تا به منزل بروم یک دستگاه خودرو مزدا 3 به شماره پلاک ایران 88/***م68 مقابل من ایستاد که تا نزدیک آژانس مرا می رساند.

وی ادامه داد: پس از سوار شدن به ماشین فهمیدم که راننده مزدا 3 بیراهه می رود و دستگیره های ماشین را نیز برداشته که وقتی از راننده خواستم که توقف کند ناگهان باضرب و شتم شدید مورد آزار و اذیت قرار داد و از ماشین به بیرون پرتاب کرد.

بنابراین اساس با توجه به اظهارات شکات پرونده، کارآگاهان اداره شانزدهم در بررسی شماره های بدست آمده از خودروهای مورد استفاده در آدم ربایی و آزار و اذیت شاکیان اطلاع پیدا کردند که تمامی این خودروها دارای سابقه سرقت بوده و تمامی آنها در چند روز گذشته سرقت شده و پس از مدت کوتاهی به صورت رها شده در سطح شهر تهران کشف شدند. 

بر اساس این گزارش با توجه به اظهارات مشابه شکات در خصوص متهم پرونده که تمامی آنها متهم را جوانی (25تا 30 ساله)، لاغر اندام، با دندان های خراب و ابروهای کم پشت و چشمان مشکی توصیف کردند که کارآگاهان اقدام به چهره نگاری تصویر کردند که موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به نام 'محمد' ( متولد 1372 ) شدند که در بررسی سوابق محمد نشان داد که تاکنون چهار بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف 'کیف قاپی' ، 'نزاع و درگیری' و 'سرقت خودرو' دستگیر و روانه زندان شده و سال گذشته پس از پایان دوران محکومیتش از زندان آزاد شده است. 

همچنین با شناسایی دقیق و کامل تصویر محمد از سوی تمامی شکات، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وی و خانواده اش در خیابان آیت در منطقه نارمک و در تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع یافتند که محمد به واسطه اعتیاد شدیدش به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه، از مدت ها پیش به این محل تردد نداشته و در حال حاضر بلامکان است. 

بنابراین گزارش در ادامه روند رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کرده که متهم با خودرو مسروقه مزدا 3 در سطح شهر تهران تردد دارد؛ لذا با بهره گیری از اقدامات پلیسی موفق به شناسایی دقیق محل تردد متهم در خیابان ابوذر جنوبی شده و در ساعت15 روز دوشنبه اول ابان ماه اقدام به دستگیری این متهم کردند. 

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر عنوان کرد: با دستگیری متهم و انتقال وی به اداره شانزدهم، بلافاصله تعدادی از شکات پرونده نیز جهت شناسایی متهم به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند که در زمان مواجه حضوری با متهم، صراحتا وی را مورد شناسایی قرار دادند.

وی ادامه داد: متهم پرونده با قرار قانونی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار داشته و تحقیقات تکمیلی از وی جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان قرار دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.