به گزارش ایلنا، دربی ۸۵ فرا رسید و وینفرد شفر که دو بازی روی نیمکت آبی پوشان نشسته حال باید چالش بزرگی را تجربه کند که خود از آن به عنوان بزرگتری شهرآورد قاره آسیا یاد می‌کند. استقلال تهران در دو دیدار تحت هدایت سرمربی آلمانی تقریبا مهره‌های یکسانی استفاده کرد و نتایج مطلوبی هم کسب کرد. در ادامه به ترکیب احتمالی آبی‌ها در دیدار حساس فردا برابر پرسپولیس می‌پردازیم.

سیدمهدی رحمتی در 5 دیدار اخیر استقلال با احتساب تقابل برابر نساجی در جام حذفی موفق نشده به ترکیب اصلی راه پیدا کند و در غیاب او سید حسین حسینی درون چارچوب قرار گرفت. رحمتی با معرفی شفر به عنوان سرمربی استقلال تکلیفش مشخص شد و او که به همراه مجتبی جباری از حضور در تمرینات محروم شده بود در کنار سایرین به شروع مجدد تمرینات پرداخت. شفر در این مدت هر دو دروازه بان را آماده نگه داشته اما به احتمال حسینی را سنگربان تیمش برابر پرسپولیس معرفی کند.

خط دفاعی استقلال با محرومیتی که برای وریا غفوری پیش آمده بود می‌توانست به شکل دیگری باشد اما بعید نیست آرایش مدافعان استقلال همانند دیدار برابر نساجی باشد. وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی و میلاد زکی پور 4بازیکنی بودند که علیرغم اشتباهات موجود نقش خوبی برابر حریف مازندرانی در جام حذفی داشتند. لئوناردو پادوانی که در دربی گذشته به همراه رابسون جانواریو در قلب دفاع بود با حضور سرمربی جدید فرصت حضور در ترکیب را نیافته و بعید در ترکیب حضور داشته باشد.

استقلال برابر نساجی از 4هافبک و دو مهاجم استفاده کرد. تاکتیکی که شفر به آن علاقه مند است و تمریناتش را هم طبق همین برنامه پیش برده است. امید ابراهیمی و سرور جپارف در نقش هافبک وسط و داریوش شجاعیان و خسرو حیدری بال چپ و راست را تشکیل دادند. حیدری با توجه به مصدومیتی که در دیدار برابر نساجی با آن مواجه شد اکنون شرایط بهتری دارد و در اردوی استقلا حضور دارد. شجاعیان هم به نفر اصلی طراحی حملات تبدیل شده و در دیدار قبلی نقشی غیر قابل انکار داشت.

و اما مهاجمان استقلال در این بازی شفر که علاقه وافر به حضور دو مهاجم در ترکیب تیم‌هایش دارد در بازی قبل ابتدا فرشید اسماعیلی و علی قربانی را روانه میدان کرد و اوسط نیمه دوم بود که شجاد شهباززاده را جایگزین قربانی کرد. شفر از قربانی و شهباززاده اعتماد متقابلی دریافت نکرده و تنها اسماعیلی موفق شد انتظارات سرمربی آلمانی را برآورده کند. شفر تا به حال از جابر انصاری استفاده نکرده شروع در دربی با قربانی که دربی 84 به پرسپولیس گل زده بود محتمل تر است.

بنابراین ترکیب 2-4-4 آرایش بازیکنانی خواهد بود که شفر به احتمال زیاد برای دیدار برابر شاگردان برانکو ایوانکوویچ در نظر خواهد گرفت. ترکیب احتمالی استقلال برابر پرسپولیس به شرح زیر خواهد بود:

سیدحسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، سرور جپارف، داریوش شجاعیان، خسرو حیدری، فرشید اسماعیلی و علی قربانی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.